Моят личен речник
Раздел
Думата като речникова единица
Времетраене
5 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- използват азбучен ред при работа с речник;
- обясняват лексикалното значение на думи от активния речник;
- търсят думи с правописни особености в правописен речник;
- откриват в речник думи с несъответствие между изговор и правопис;
- познават учебни речници.
Цели по умения:
Учениците:
- развиват умения за самостоятелно учене и езикова саморефлексия;
- работят сътруднически в екип;
- организират и представят информация визуално и текстово;
- развиват умения за справяне с непозната информация чрез речници;
- изграждат езикова увереност и култура;
- представят резултатите от своята работа.
Изследователски въпрос:
Как да организираме думите в речник, за да можем да ги използваме правилно?
Краен продукт:
Тетрадка – речник
Необходими материали:
- бяла дъска
- маркери за дъска
- тетрадка речник 60 листа – за всяко дете
- таблица с азбуката
- различни видове речници – тълковен, правописен, синонимен и др. (хартиени и/или дигитални)
- тълковен и правописен речник (хартиен или дигитален) – за всяка група
- работен лист „Сравни речниците“
- работен лист “Открий думите в речниците”
- работен лист “Работим с речници”
- самооценъчна карта “Моят речник”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.