Моят личен речник

Раздел

Думата като речникова единица

Времетраене

5 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • използват азбучен ред при работа с речник;
  • обясняват лексикалното значение на думи от активния речник;
  • търсят думи с правописни особености в правописен речник;
  • откриват в речник думи с несъответствие между изговор и правопис;
  • познават учебни речници.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват умения за самостоятелно учене и езикова саморефлексия;
  • работят сътруднически в екип;
  • организират и представят информация визуално и текстово;
  • развиват умения за справяне с непозната информация чрез речници;
  • изграждат езикова увереност и култура;
  • представят резултатите от своята работа.

Изследователски въпрос:

Как да организираме думите в речник, за да можем да ги използваме правилно?

Краен продукт:

Тетрадка – речник

Необходими материали:

  • бяла дъска
  • маркери за дъска
  • тетрадка речник 60 листа – за всяко дете
  • таблица с азбуката
  • различни видове речници – тълковен, правописен, синонимен и др. (хартиени и/или дигитални)
  • тълковен и правописен речник (хартиен или дигитален) – за всяка група
  • работен лист „Сравни речниците“ 
  • работен лист “Открий думите в речниците” 
  • работен лист “Работим с речници”
  • самооценъчна карта “Моят речник”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.