Аз, Ти и Всички заедно: Светът на личните местоимения

Раздел

Части на речта

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават личното местоимение като част на речта, която замества имена на лица и предмети;
  • образуват форми на лични местоимения;
  • знаят правописните особености на личните местоимения аз, той;
  • употребяват правилно лични местоимения и формите на личните местоимения за определяне на лицето на глаголите;
  • използват учтивата форма на личното местоимение за 2 л., мн. ч. в съответствие с комуникативната ситуация.

Цели по умения:

Учениците:

  • проявяват толерантност при работа в група, участват в дискусия и вземат общо решение по проблем или тема;
  • представят резултатите от своята работа.

Изследователски въпрос:

Как можем да използваме личните местоимения и учтивата форма, за да създадем по-добра и уважителна среда в нашия клас?

Краен продукт:

Плакат „Как да бъдем добри приятели?“, в който учениците ще покажат как учтивата реч и правилната употреба на личните местоимения улесняват доброто общуване

Необходими материали:

  • работен лист “Табло с лични местоимения”
  • работен лист “Лични местоимения- карти”
  • работен лист “Картинката погледни и изречение състави!”
  • флипчарт лист или бяла дъска
  • работен лист “Езикови пъзели “Лични местоимения”
  • ножица и лепило
  • работен лист “Символи за обратна връзка “Да!” и “Не!”
  • маркери
  • работен лист “Листчета с глаголи в 1л. ед. число”
  • работен лист “Листчета с лични местоимения”
  • работен лист “Съставяне на диалози”
  • работен лист “Морски шах – за разширяване на диалози”
  • работен лист  “Бягаща диктовка”
  • листове за записване на диктовката
  • работен лист “Критерии за проверка на “Бягаща диктовка”
  • химикалки и/или моливи
  • бели листове за писане и рисуване
  • цветни флумастери, моливи
  • голям лист/картон за общия плакат
  • изрезки, стикери и други материали за украса
  • цветни листчета

Уроци и дейности

Автор на проекта

Зорница Йорданова
Автор на уроци
Зорница Йорданова е начален учител, филолог и автор на образователни ресурси с над 8 години опит в сферата на образованието. Завършила е бакалавърска и магистърска степен по българска филология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, а през 2016 г. допълва квалификацията си със следдипломна специализация по начална педагогика в Бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Преподавала е като класен ръководител и учител в целодневна организация на учебния ден, като в работата си прилага съвременни методи и проектно-базирани подходи. От 2025 г. е част от екипа на „Преподаваме.бг“, където създава ресурси за учители в начален етап. През 2016 и 2017 г. участва като доброволец в „Училищни чудеса“ - летни училища, организирани от преподаватели на „Заедно в час“, натрупвайки ценен опит в работата с деца от уязвими общности. Ангажирана е с каузата за пълноценното включване на ученици бежанци в българската образователна система.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.