Невидимите следи на добрината: Какво оставяме след себе си? - "Всеки остава завинаги" от Мая Дългъчева

Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • участват в обсъждането на фрагменти от литературното произведение;
  • съотнасят заглавие към конкретен епизод;
  • проследяват взаимоотношенията между героите в изучавано произведение;
  • съпоставят постъпките на героите и нравствените им качества;
  • четат с разбиране и изразително текста на изучаваното произведение;
  • откриват нравствени ценности в пословици.

Цели по умения:

Учениците:

  • проявяват толерантност при работа в група, участват в дискусия и вземат общо решение по проблем или тема;
  • представят резултатите от своята работа.

Изследователски въпрос:

Как добротата, приятелството и обичта ни правят „вечни“ в сърцата на другите?

Краен продукт:

Дигитален комикс по приказката “Всеки остава завинаги” от Мая Дългъчева

Необходими материали:

  • текст на приказката „Всеки остава завинаги“ Мая Дългъчева
  • листове и химикалки
  • дъска/флипчарт и маркери
  • работен лист “Описание на роли за правене на комикс” (художник, сценарист, разказвач, дизайнер)
  • примери за комикси – сайт 1, сайт 2, сайт 3, сайт 4
  • работен лист “Текстови полета и балони за комикс”
  • презентация “Как да превърнем приказката в комикс?”
  • работен лист “План с епизоди и пословици на приказката “Всеки остава завинаги”
  • цветни моливи, флумастери
  • лепящи листчета за реплики
  • работен лист “Героите оживяват- стъпки за работа в група”
  • работен лист “Разпределение на текст по комиксови панели”
  • работен лист “Разпределение на текст по комиксови панели- таблица”
  • работен лист “Стъпки за изработване на дигитален комикс”
  • бели листове за чернова/тетрадки
  • дигитални устройства с достъп до Canva
  • проектор/табло за демонстрация
  • готови дигитални комикси на групите
  • работен лист “Обратна връзка по проект “Невидимите следи на добрината”
  • дигиталните комикси на учениците
  • работен лист “Скала за оценяване по проект “Невидимите следи на добрината”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Зорница Йорданова
Автор на уроци
Зорница Йорданова е начален учител, филолог и автор на образователни ресурси с над 8 години опит в сферата на образованието. Завършила е бакалавърска и магистърска степен по българска филология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, а през 2016 г. допълва квалификацията си със следдипломна специализация по начална педагогика в Бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Преподавала е като класен ръководител и учител в целодневна организация на учебния ден, като в работата си прилага съвременни методи и проектно-базирани подходи. От 2025 г. е част от екипа на „Преподаваме.бг“, където създава ресурси за учители в начален етап. През 2016 и 2017 г. участва като доброволец в „Училищни чудеса“ - летни училища, организирани от преподаватели на „Заедно в час“, натрупвайки ценен опит в работата с деца от уязвими общности. Ангажирана е с каузата за пълноценното включване на ученици бежанци в българската образователна система.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.