Невидимите следи на добрината: Какво оставяме след себе си? - "Всеки остава завинаги" от Мая Дългъчева
Раздел
Литературни и фолклорни текстове
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- участват в обсъждането на фрагменти от литературното произведение;
- съотнасят заглавие към конкретен епизод;
- проследяват взаимоотношенията между героите в изучавано произведение;
- съпоставят постъпките на героите и нравствените им качества;
- четат с разбиране и изразително текста на изучаваното произведение;
- откриват нравствени ценности в пословици.
Цели по умения:
Учениците:
- проявяват толерантност при работа в група, участват в дискусия и вземат общо решение по проблем или тема;
- представят резултатите от своята работа.
Изследователски въпрос:
Как добротата, приятелството и обичта ни правят „вечни“ в сърцата на другите?
Краен продукт:
Дигитален комикс по приказката “Всеки остава завинаги” от Мая Дългъчева
Необходими материали:
- текст на приказката „Всеки остава завинаги“ Мая Дългъчева
- листове и химикалки
- дъска/флипчарт и маркери
- работен лист “Описание на роли за правене на комикс” (художник, сценарист, разказвач, дизайнер)
- примери за комикси – сайт 1, сайт 2, сайт 3, сайт 4
- работен лист “Текстови полета и балони за комикс”
- презентация “Как да превърнем приказката в комикс?”
- работен лист “План с епизоди и пословици на приказката “Всеки остава завинаги”
- цветни моливи, флумастери
- лепящи листчета за реплики
- работен лист “Героите оживяват- стъпки за работа в група”
- работен лист “Разпределение на текст по комиксови панели”
- работен лист “Разпределение на текст по комиксови панели- таблица”
- работен лист “Стъпки за изработване на дигитален комикс”
- бели листове за чернова/тетрадки
- дигитални устройства с достъп до Canva
- проектор/табло за демонстрация
- готови дигитални комикси на групите
- работен лист “Обратна връзка по проект “Невидимите следи на добрината”
- дигиталните комикси на учениците
- работен лист “Скала за оценяване по проект “Невидимите следи на добрината”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Зорница Йорданова
Автор на уроци
Зорница Йорданова е начален учител, филолог и автор на образователни ресурси с над 8 години опит в сферата на образованието. Завършила е бакалавърска и магистърска степен по българска филология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, а през 2016 г. допълва квалификацията си със следдипломна специализация по начална педагогика в Бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Преподавала е като класен ръководител и учител в целодневна организация на учебния ден, като в работата си прилага съвременни методи и проектно-базирани подходи. От 2025 г. е част от екипа на „Преподаваме.бг“, където създава ресурси за учители в начален етап.
През 2016 и 2017 г. участва като доброволец в „Училищни чудеса“ - летни училища, организирани от преподаватели на „Заедно в час“, натрупвайки ценен опит в работата с деца от уязвими общности. Ангажирана е с каузата за пълноценното включване на ученици бежанци в българската образователна система.