“Без извинения” или как да научим децата да поемат отговорност

Учителите чуват безброй оправдания всеки ден. И ако това изглежда като невинно детско поведение, то изобщо не е такова. Като позволим на децата да търсят оправдания за допуснатите грешки, ще им направим мечешка услуга, защото по този начин ще пропуснат възможността да се научат да носят отговорност. А социалната реалност изисква от всички нас да умеем да носим отговорност, да държим на думата си и да внимаваме, когато изпълняваме задълженията си. 

 

Как да научим децата да поемат отговорност? Урокът “Без извинения” е планиран точно с тази цел. Той ще върне учениците към целите, които си поставиха в урока “Да проследявам напредъка”. Третокласниците ще рефлектират върху постигнатия напредък и извиненията, които си намират, за да не изпълнят някои от поставените цели. Така децата ще свържат намирането на извинения с липсата на продуктивност за нещата, които желаят и искат да постигнат. 

 

Урокът “Без извинения” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да насърчим отговорното поведение у децата. Следвайте всяка стъпка внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици! 

 

Запалихме ли ви? Тогава побързайте да изтеглите урока “Без извинения” тук. 

 

———————————————————————————————————————-

Урокът “Без извинения”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

 

Впуснете се в приключението “Социални и емоционални умения” като изтеглите целия сборник “Стъпка по стъпка” тук.

 

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.