Как да упражняваме мозъка си и да ставаме по-умни всеки ден?

Учениците често са склонни да се откажат при трудна задача. Причините за това са различни – не вярват, че могат да се справят или пък не полагат достатъчно усилия. В същото време децата (като всички нас) искат да се справят добре и да имат високи постижения. Затова представете си каква сила и увереност, бихме им вдъхнали, ако им помогнем да разберат, че всеки ден можем да ставаме все по-умни и да се справяме дори и с най-трудните задачи, стига само да се упражняваме достатъчно.

Разбира се не всички деца ще ни повярват. Защото много от тях са чували, че на човек му се отдават определени неща, а други не. Само че днешната наука опровергава това до голяма степен. Оказва се, че учениците, които вярват, че успехът им е въпрос на усилия, а не на вроден интелект или талант, имат много по-високи постижения в сравнение в децата, убедени в обратното.

Затова, ако искате ученици, които постоянно надскачат себе си, е нужно да се фокусирате върху тяхната нагласа за развитие. Това ще насърчи тяхната самоефективност. Самоефективността е свързана с вярата в собствените способности – човек може да се справи, стига да положи необходимите усилия. Самоефективността е силно обвързана с положителната самооценка и със самоосъзнатостта – самоефективните хора познават силните си страни, но и знаят какво трябва да надградят.

Искате всичко това и за своите ученици? Тогава изтеглете урока “Упражняване на мозъка”. Той ще представи на вашите третокласници концепцията за постоянно развиващата се интелигентност. След това всяко дете ще “упражни” своя мозък, за да установи дали това се отразява в справянето му с няколко забавни задачи. В края на урока учениците ще направят изводи какво им е помогнало да станат по-добри и как биха го приложили в ежедневния си живот.

Урокът “Упражняване на мозъка” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици!

Свалете урока “Упражняване на мозъка” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Упражняване на мозъка” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Практики от класната стая: Летен проект за развиване на социално-емоционални умения

Как да помогнем на малчуганите от четвърти клас да се адаптират към нелеките промени, които ги очакват след преминаването в прогимназия? Трудността на този преход

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Изследователски дневник
Научна грамотност

Изследователски дневник

Тази стратегия е насочена към два от най-важните елементи на провеждането на изследване – обективно описание на наблюденията и рефлексия върху процеса. Изследователският дневник е

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас