Сляпа разходка из природата

Образователната практика Сляпа разходка из природата наподобява играта “Сляпа баба”, която всички сме играли в детската градина. Приликите са в начина на игра - учениците са със завързани очи и чрез опипване трябва да познаят какъв обект има пред тях.

Чрез дейността учениците осъзнават не само колко много разчитаме на зрението си, но и че можем да получим много информация, използвайки останалите си сетива - слух, равновесие, осезание, обоняние. Децата имат възможност да усетят и опознаят терена на училищния двор или близкия парк, временно лишени от зрение.

Тъй като учениците играят по двойки, те осъзнават колко важно е да вярваме на човека, с когото си партнираме, в комбинация с това да бъдем точни, отговорни и подкрепящи.

Паралелно с това, играта позволява на децата да опознаят околността и биоразнообразието, което често остава невидимо дори да сме с отворени очи.

Подходяща за

Необходими материали:
  • непрозрачни шалчета, с които учениците да покрият очите си
Време за активността: 60 мин.

Цели по предметно знание

  • Биология и здравно образование, Човекът и природата - играта е подходяща за затвърждаване на материал, свързан с биоразнообразието - дървета, храсти, тревисти растения, насекоми, птици, дребни бозайници и други. 
  • География и икономика - играта е подходяща за упражняване на ориентиране в пространството, посоки на света, както и изучаване на биосфера и литосфера.
  • Български език - учениците упражняват неформална комуникация, използване на повелително наклонение, даване на инструкции и задаване на въпроси.
  • Чужди езици - учениците упражняват говорене, даване на инструкции, задаване на въпроси с отворен и затворен отговор, упражняват думи и сегашно време.
  • Физическо възпитание и спорт и ЦОУД - учениците се движат, клякат и стават, упражняват координация на тялото и рязко спиране.

Цели по умения

  • Учениците укрепват доверието и сътрудничеството помежду си, като показват вяра в насоките на партньора си и следват неговото темпо и инструкция.
  • Учениците показват екологична осведоменост и емпатия, грижейки се за околната среда, като внимават как се придвижват и изследват растенията и животните около тях без да ги нараняват.
  • Учениците подобряват своята вербална и невербална комуникация като дават точни инструкции и задават конкретни въпроси.

За да видиш съдържанието влезте в профила си или се абонирате.

С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:

Присъедини се към над 7500+ абонирани учители и над 250 училища

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.