Учениците прилагат знанията си по музика, за да създадат музикален продукт – песен, мелодия, инструментално произведение, като едновременно с това работят в екип.
Управление на взаимоотношенията – да проявяват търпимост, уважение и да оказват подкрепа на другите участници по време на груповата работа
Социална осъзнатост – да проявяват толерантност и разбиране към различните мнения и предпочитания на съучениците си
Самоосъзнатост – да споделят и изразяват личните си предпочитания и вкус за музика
15-20 минути в рамките на няколко учебни часа
Предварително помислете за начина на групиране на учениците, като съобразите интересите и музикалните им възможности.
Подгответе тема и/или текст на песен, чрез които да моделирате дейността за учениците.
Стъпки за изпълнение на дейността
Въведете
Въведете, като споделите с учениците начина, по който ще протече дейността и проучете техния интерес. Попитайте ги за любимите им стилове музика и дали имат опит със създаването на музика досега.
Демонстрирайте
Моделирайте дейността, като им предложите различни стратегии, чрез които да работят:
Изберете една популярна песен, която да използвате като шаблон. Изслушайте песента и напишете първия й куплет на дъската и анализирайте схемата на римуване и приблизителния брой срички във всеки ред. Обсъдете настроението на песента както и темата й.
Обсъдете
Кажете на учениците, че ще се опитате да поставите основите на Ваша песен. Разсъждавайте на глас и определете темата на песента. След това покажете на учениците как избирате какво да е общото настроение на песента (тъжно, весело, бързо, бавно, меланхолично и т.н). Можете да помогнете на учениците и заедно да създадете припев или рефрен, съдържащ основната идея на песента. След това се опитайте заедно да създадете примерен куплет.
Реализирайте
- Пристъпете към работа. Определете правилата за работата в групите и разпределете участниците. Помогнете им да разпределят задачите и ролите помежду си.
- Определете времевите лимити за работа.
- Съдействайте на всяка група при нужда и съдействайте на тези, които се затрудняват. Ако учениците не се справят в рамките на времевия лимит, то пренесете дейността в другите часове.
Рефлектирайте
Нека учениците представят продуктите си и проведете кратка рефлексия върху изминалата дейност. Попитайте ги как са се чувствали да работят в екип, кое най-много ги е затруднило в работата, било ли е предизвикателство за тях да сътворят мелодия/песен.
Възможно е дейността да отнеме повече време и да бъде извършена в рамките на повече от един учебен час. Ако учениците вече имат опит в работата по екипи, то е възможно да работят и по-бързо.
Поставете подобна задача за домашно на учениците. Дейността предлага чудесен начин за сплотяване на семейството.