Стратегията за изпълнение на роли на ротационен принцип се надгражда от следващата стратегия „Номинация с мотивация“. След като учениците са се запознали и преминали през различните роли в екипа, те трябва да номинират свои съученици за изпълнение на конкретните роли. Всеки ученик на листче може да предложи свой кандидат, като трябва да аргументира номинацията си с необходимите качества, които трябва да притежава един лидер, говорител и пр.
Предимства на стратегията
- Учениците осъзнават какви качества трябва да притежават за различни роли в екипната работа;
- Стимулира се сътрудничеството между тях;
- Развиват способността си да правят информиран избор между различни възможности;
- С помощта на тази стратегия се развива чувството за отговорност сред учениците.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е възможно някои от учениците да се отнесат несериозно и да провокират с обидни коментари вместо да дадат аргументирани номинации;
- при проява на несериозно отношение и обидни коментари учителят трябва веднага да реагира, като приложи последствията за нарушаване на правилото „Уважаваме се и се изслушваме“ за управление на класната стая.