Учениците трябва да поддържат диалог с партньора си като поддържат темата на разговор без да я променят несъзнателно.
Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават да водят диалог в неофициална обстановка като съзнателно поддържат темата на разговора с партньора си и съобразяват въпросите и отговорите с тези на събеседника;
Стъпки за изпълнение на дейността
- Можете да създадете заедно с учениците постер с фрази, които са полезни за целите на дейността.
- Възможно е да реализирате дейността по двойки или групи. Вариант на групи може да бъде реализиран с двама ученици, които водят диалог и един, който има за задача да наблюдава.
*Ако разигравате дейността в рамките на повече от един учебен час, то можете да съберете идеи и от учениците за примерни теми, които биха били интересни за тях.
Поставете задача на учениците да упражняват новото умение за водене на диалог у дома, като изберат тема на разговор, използват научените фрази за поддържане на диалога и след това запишат своята рефлексия по опорните въпроси:
- Имаше ли моменти, в които ти беше трудно да поддържаш разговора? Какво направи?
- Какво ти помогна да поддържаш разговора?
- Как се почувства след този разговор?