Задаване на характерни математически въпроси

Задаване на характерни математически въпроси

Важно е да изградим у учениците си навик как да подхождат към непознати за тях проблеми. Въпросите по-долу са типични математически въпроси, които помагат за ориентиране в ситуация. Затова колкото по-често ги задаваме в час, толкова в по-голяма степен развиваме у учениците нагласата да поставят информацията/данните/задачата в контекст и да търсят връзки.

  • Колко?
  • По колко начина?
  • Кое е най-голямо/най-малко?
  • Какво е общото между…?
  • Какви свойства има?
  • Виждал ли съм подобно нещо преди и къде?
  • Кое е същественото?
  • Защо този метод е приложим тук?

Още полезни статии:

Умения за учене

Интерактивни методи за учене: Рисуване и памет

Известно е, че човек по-лесно запомня важна информация и съпътстващи я детайли, когато… рисува. Тогава човек се “принуждава” да обработва информацията по много начини: визуално,

Приобщаващо образование

5 принципа за ефективно екипно взаимодействие в екипите за подкрепа за личностно развитие

Екипите за подкрепа за личностно развитие /ЕПЛР/ имат важна роля в живота на децата със специални образователни потребности /СОП/, за максималното развитие на техните умения

Приобщаващо образование

Как да проследим напредъка в развитието на ученик със специални образователни потребности?

Краят на учебния срок винаги ни залива с куп стандартни и редица допълнителни ангажименти, повечето от които с административен характер. Динамика не липсва, преследват ни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали