Учителят наблюдава работата на учениците по време на час. Когато забележи, че някой от тях се справя добре, му дава бележка с поощрителен текст. Ако забележи, че някой се затруднява, му дава бележка с кратка насока.
Възможност за надграждане на тази стратегия
Ако учениците пазят бележките с насоки от учителя, може да отбелязват със свой знак върху тях (напр. усмивка, „разбрах“, „научих“), когато са интегрирали обратната връзка от учителя или вече са овладели начина на решаване на задачата, за която са получили насока от учителя. Всяка следваща бележка, която получава такъв знак за интегрирана обратна връзка, е свидетелство за преодоляна трудност от ученика.
Резултат: Учениците получават ОВ в реално време и могат веднага да я интегрират.
Предимства на стратегията
- Ефективен начин за даване на лична обратна връзка по време на час, без това да наруши процеса на работа на останалите ученици;
- Учениците имат възможност сами да отбелязват и следят напредъка си.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
е подходяща само за много кратки насоки към учениците.