Урок с чорапени кукли или как да ангажираме най-малките ученици

Учителят в начален етап Георги Златилов е открил формулата за атрактивен урок – използва кукли в часовете си, за да развива финансова и писмена грамотност.

Визитка на практиката

Име: Чорапени чудовища;

За кого е подходяща: Практиката се използва в 3. клас, но е подходяща за начален етап. Приложима както в присъствена, така и в дистанционна форма на обучение;

Времетраене: Регулярно през цялата учебна година;

Цели: Развива чувството за отговорност, ангажираност в учебния процес, мотивация за постигане на високи учебни резултати;

Необходими материали и предварителна подготовка: Кукли, устройство за записване на видео, подходящ екран за прожектиране в класната стая. 

Как се заражда идеята? 

Господин Златилов от ОУ “Генерал Карцов”, с. Христо Даново забелязва, че малките му ученици са разсеяни в час. Не полагат достатъчно усилия при изпълнение на поставените задачи и той решава да ги заинтригува на всяка цена. Първоначално залага на известни анимирани герои, но постига краткотраен ефект.

На по-късен етап, който съвпада и с периода на обучение в електронна среда, учителят решава, че интересни персонажи-кукли биха помогнали при ангажирането на учениците. Идеята му е да създаде видео-уроци, съобразени с индивидуалните нужди на децата в класа. За целта той закупува двете чорапени чудовища – Глория и Хъмфри.

Господин Златилов си има и помощник – очарователната Глория се озвучава от съпругата му, която е детски учител. 

“В условията на пандемия и многократно прекъсване на присъствения учебен процес беше нужно нещо весело и шарено, за да откъсна децата от тези събития и да ги ангажирам с учебния процес”

Глория и Хъмфри са забавни и предизвикват положителни реакции у децата. Когато Глория се затруднява да надпише картичка, малките ученици с желание се притичват на помощ. Така неусетно работят върху подобряване на уменията си за писане. 

Друга задача, която двете кукли поставят на учениците, е свързана с развиване на финансова грамотност. Хъмфри получава списък за пазаруване, но има нужда от помощ, за да пресметне стойността на продуктите. Учениците с готовност му помагат, упражнявайки събиране и изваждане на числата до 100. По този начин децата придобиват умения, изхождайки от собствения си опит.

Учителят използва успоредно с обучителните видеа и приложението ClassDojo. Чрез него той регистрира спазването на правилата и изпълнението на ангажиментите, като излъчва ученик на седмицата и на месеца.

Защо да опитате тази практика във вашата класна стая?

Авторът на практиката забелязва промяна у учениците – те започват да спазват правилата и да си пишат домашните

Тази практика е селектирана в инициативата „Добрите практики на фокус“, която има за цел да открие, опише и популяризира ефективни, приобщаващи и устойчиви педагогически практики в три категории: благосъстояние на учениците, отговорност и принос на учениците, академичен напредък на учениците.

На 24 юни ще се проведе събитие, на което ще бъдат представени отличените добри практики. Вижте повече на официалната страница на събитието.

На нашия сайт prepodavame.bg може да намерите още много изпробвани практики за вашата класна стая.

 Ако имате практика, която може да бъде полезна на други учители, ще се радваме да се свържете с нас и да ни разкажете за нея!

Още полезни статии:

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.