Тайната на замъка
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 100 без преминаване
Времетраене
2 седмици, 7 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват аритметичните действия събиране и изваждане с числата до 100 без преминаване;
- пресмятат числови изрази със скоби, като спазва реда на действията;
- познават разместителното и съдружителното свойство на събирането;
- използват свойствата на събирането при пресмятане на сбор от три и повече числа;
- сравняват стойности на числови изрази;
- намират неизвестно събираемо, като използват зависимостите между компонентите и резултатите при събирането и изваждането;
- извършват действията събиране и изваждане с мерни единици (дециметър, метър);
- намират обиколка на триъгълник, правоъгълник и квадрат;
- записват съкратено текстова задача;
- решават съставни текстови задачи с две пресмятания;
- съставят текстови задачи с две пресмятания по илюстрация и по числов израз.
Цели по умения:
Учениците:
- работят в екип и си сътрудничат, приемат и дават помощ в екипна среда;
- прилагат знания в ролеви и игрови ситуации;
- организират информация и следват логически стъпки;
- изразяват себе си чрез математическо действие и творчество;
Изследователски въпрос:
Как с помощта на числата можем да станем герои в едно вълшебно кралство?
Краен продукт:
Празничен тематичен час „Големият празник в Кралството на числата“, в който учениците решават избрана задача от „Трите кули“, доказват знанията си и закачат решението си в „Залата на славата“ в замъка. След успешното предизвикателство получават билет за тържеството, където празнуват с костюми и почерпка.
Необходими материали:
- подходяща музика
- простор с щипки
- цветни моливи
- малки бели дъски и маркери или бели листове и флумастери – за всяко дете
- картинка на кралството
- карти с вълшебствата
- табло “Разместително свойство”
- табло “Съдружително свойство”
- табелки за всяка станция с трите типа задачи
- карти с двуцифрени числа
- задачи с рицари – за четене от учителя
- задачи от трите типа – всяка на отделно листче със съответния цветови код
- работен лист “Свойства на събирането”
- работен лист “Задачи със скоби”
- работен лист “Събиране с неизвестно”
- работен лист “Намиране на обиколка”
- работен лист “Загадките на принцесата”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.