Приказно токшоу: кой е добрият и кой е лошият герой?

Раздел

Различни разкази за човека и света

Времетраене

7 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • различават основни герои и характерни особености на пространството и времето в приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми”, “Грозното патенце”, “Похитителят на мълнии”;
  • обясняват значението на сюжета в приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми“, “Грозното патенце” и “Похитителят на мълнии”;
  • тълкуват произведенията съобразно конкретните проявления на жанра.
  • различават приписването на специфично човешки характеристики в образите на животните и обясняват значението им за изграждането на смисъла на текста в приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми” и “Грозното патенце”.
  • оценяват завършека на произведенията във връзка със сюжета и с личния си опит.

Цели по умения:

Учениците:.

  • Работят ефективно в екип;
  • Развиват комуникативни умения;
  • Подобряват презентационните си умения;
  • Формулират и аргументират собствена позиция.

Изследователски въпрос:

Какво прави един герой добър или лош? Можем ли винаги да разграничим ясно доброто от злото?

Краен продукт:

Импровизирано студио, в което учениците влизат в ролята на панелисти и коментират “големия въпрос” на проектната дейност.

Необходими материали:

  • текстове на приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми” и “Грозното патенце”;
  • изображения на героите от приказките (по желание);
  • откъси от романа “Похитителят на мълнии”;
  • работен лист “Кой герой е скрит в цитата?”; 
  • работен лист “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми”;
  • работен лист “Големият дебат: студио “Приказни герои”;
  • работен лист “Дай 3 – метод за обратна връзка”;
  • работен лист “В търсене на връзки”;
  • реквизит за “телевизионното” студио (маса, столове, импровизирани микрофони);
  • бели листове (за предпочитане формат А3);
  • маркери/флумастри;
  • цветни листчета.

Уроци и дейности

Автор на проекта

Цветелина Милева
Български език и литература
Цветелина започва работа като преподавател по БЕЛ през 2020 г. по програма “Нов път в преподаването” на фондация “Заедно в час” в екипа на ОбУ “Св. св. Кирил и Методий” – с. Априлово. Междувременно завърша магистратура по “Туризъм”. В работата си в училище много държи учениците да “пипнат” знанието – чрез различни гости в класната стая или чрез интердисциплинарни уроци.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.