Приказно токшоу: кой е добрият и кой е лошият герой?
Раздел
Различни разкази за човека и света
Времетраене
7 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- различават основни герои и характерни особености на пространството и времето в приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми”, “Грозното патенце”, “Похитителят на мълнии”;
- обясняват значението на сюжета в приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми“, “Грозното патенце” и “Похитителят на мълнии”;
- тълкуват произведенията съобразно конкретните проявления на жанра.
- различават приписването на специфично човешки характеристики в образите на животните и обясняват значението им за изграждането на смисъла на текста в приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми” и “Грозното патенце”.
- оценяват завършека на произведенията във връзка със сюжета и с личния си опит.
Цели по умения:
Учениците:.
- Работят ефективно в екип;
- Развиват комуникативни умения;
- Подобряват презентационните си умения;
- Формулират и аргументират собствена позиция.
Изследователски въпрос:
Какво прави един герой добър или лош? Можем ли винаги да разграничим ясно доброто от злото?
Краен продукт:
Импровизирано студио, в което учениците влизат в ролята на панелисти и коментират “големия въпрос” на проектната дейност.
Необходими материали:
- текстове на приказките “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми” и “Грозното патенце”;
- изображения на героите от приказките (по желание);
- откъси от романа “Похитителят на мълнии”;
- работен лист “Кой герой е скрит в цитата?”;
- работен лист “Котаракът Наставник, или Котаракът в чизми”;
- работен лист “Големият дебат: студио “Приказни герои”;
- работен лист “Дай 3 – метод за обратна връзка”;
- работен лист “В търсене на връзки”;
- реквизит за “телевизионното” студио (маса, столове, импровизирани микрофони);
- бели листове (за предпочитане формат А3);
- маркери/флумастри;
- цветни листчета.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Цветелина Милева
Български език и литература
Цветелина започва работа като преподавател по БЕЛ през 2020 г. по програма “Нов път в преподаването” на фондация “Заедно в час” в екипа на ОбУ “Св. св. Кирил и Методий” – с. Априлово. Междувременно завърша магистратура по “Туризъм”.
В работата си в училище много държи учениците да “пипнат” знанието – чрез различни гости в класната стая или чрез интердисциплинарни уроци.