Правописни отбори

Раздел

Дума и изречение

Времетраене

5 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • откриват звуковете в състава на думата;
  • ориентират се в последователността на звуковете в думата;
  • разграничават звук от буква;
  • разграничават сричките в думата;
  • разграничават гласни от съгласни звукове;
  • разграничават съгласния звук й от гласния звук и;
  • изговарят правилно звуковете в думите;
  • разпознават малка и главна буква (печатни и ръкописни);
  • пишат правилно в думи й, йо, ьо, щ, я, ю, дж, дз;
  • четат правилно думи в съответствие със звуковия им състав.

Цели по умения:

Учениците:

  • участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси;
  • сравняват информация, откриват прилики и разлики и правят изводи;
  • класифицират и документират събраната информация, като използват помощни материали;
  • развиват критично и творческо мислене чрез избор на подходяща информация и  изработване на визуализация по съответната тема; 
  • развиват комуникативни умения – за работа в екип и за презентиране.

Изследователски въпрос:

Как буквите работят заедно, за да направят думите правилно изписани?

Краен продукт:

Панелна дискусия

Необходими материали:

  • Бяла дъска
  • Маркери за дъска
  • Графитни моливи 
  • Моливи, флумастери
  • Лепила, ножици, линии
  • Тетрадките по български език на децата
  • Учебници по български език за 1. клас, постери с правописните правила, учебни табла и/или книжки с граматика – с изучаваните граматически правила (Учителят може да изготви специални карти с основните правила, които всяка група да използва при проучването си.)
  • Примери за различни видове проекти
  • Картони за проектите за всяка група
  • Малки листчета
  • Работен лист “Упражнения за правопис” 
  • Работен лист “Групова самооценъчна карта”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.