Описвам с думи – животът около мен
Раздел
Текст и общуване
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- уместно употребяват езикови средства според комуникативната ситуация;
- озаглавяват собствен и чужд текст;
- правят кратко писмено описание на наблюдаван предмет, животно, растение;
- открива повторението и изброяването като изразни средства в конкретно произведение.
Цели по умения:
Учениците:
- участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси;
- сравняват информация и правят изводи;
- развиват критично и творческо мислене чрез съставяне и писане на текст описание;
- развиват комуникативни умения – за работа в екип и за презентиране.
- развиват умения за наблюдение, търсене и подбор на информация.
Изследователски въпрос:
Как да накараме думите да опишат това, което виждаме, мислим и чувстваме?
Краен продукт:
Личен текст описание – за литературно четене
Необходими материали:
- тетрадки по български език с редове за писане
- цветни моливи/маркери – зелен и червен
- таймер или звънец
- баджове: “Автор (име)”
- работен лист “Визуализация на процеса на писане”
- работен лист “Карти с думи за описание”
- работен лист “Примерни текстове за описание и повествование”
- работен лист “Открий повторението и изброяването”
- работен лист “Подготовка за текст описание”
- работен лист “Бланка с критерии за успешен текст”
- работен лист “Партьорска обратна връзка – оценка на текст описание”
- работен лист “Лист за саморефлексия по ПБО “Описвам с думи – животът около мен”
- работен лист “Специален лист за белова на текст”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.