Фенове и съдии

Раздел

Диалог

Времетраене

4 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават понятието диалог и неговите видове;
  • термините речева ситуация, цел, предмет, участници, условия; 
  • се ориентират в ситуацията на общуване и определят елементите ѝ;
  • познават видовете общуване (официално и неофициално) и понятията речев етикет и логическо ударение; 
  • проявяват адекватно речево поведение при общуване в официална и неофициална обстановка, като използват уместно формулите на речевия етикет;
  • умеят да изслушват събеседника си и да оспорват мнение, като проявяват толерантност и учтивост в общуването;
  • поставят логическо ударение, като се съобразяват с комуникативната цел.

Цели по умения:

Учениците:

  • познават и прилагат книжовните езикови норми при устно и писмено общуване;  
  • откриват и редактират стилово-езикови грешки; 
  • разбират отношението между речево поведение и особеностите на конкретната комуникативна ситуация; 
  • развиват усет за правилен избор на езикови форми, подходящи за конкретен контекст;
  • подбират, извличат и обработват информация от различни източници, за да изпълнят самостоятелно конкретна изследователска, комуникативна или творческа задача; 
  • създават електронно писмо в писмена форма;
  • анализират и критично оценяват свои и чужди текстове според осъществяването на комуникативните им цели; 
  • правят публично представяне, като изграждат презентационни умения: изразяват прецизно идеите си пред публика, структурират информация съобразно целта на представянето, поддържат гъвкав контакт с аудиторията.

Изследователски въпрос:

Как да изграждаме собствено мнение и да се аргументираме?

Краен продукт:

“Онлайн” диалог с инфлуенсър, официално електронно писмо, представяне и аргументиране на мнение

Необходими материали:

  • попълнените шаблони на социална мрежа (от предходния проект) 
  • визитки на инфлуенсъри (от предходния проект)
  • шаблон за онлайн разговор
  • подходящи стикери емотикони
  • изводи за инфлуенсъра
  • текстове за откриване на клубове по интереси
  • изводи за клубовете по интереси
  • електронни устройства (компютри/лаптопи/телефони) за всеки ученик
  • предложения за кандидатстване 
  • слушалки
  • попълнените шаблони на социална мрежа (от предходния проект) 
  • визитки на инфлуенсъри (от предходния проект)
  • шаблон за онлайн разговор
  • подходящи стикери емотикони
  • изводи за инфлуенсъра
  • текстове за откриване на клубове по интереси
  • изводи за клубовете по интереси
  • електронни устройства (компютри/лаптопи/телефони) за всеки ученик
  • предложения за кандидатстване 
  • слушалки

Уроци и дейности

Автор на проекта

Yohanna Tsvetanova
Автор на уроци
Завършила средното си образование в Математическа гимназия "Баба Тонка" с профил математика в град Русе, висше образование в Софийски университет "Св. Климент Охридски" - специалност "Българска филология" с учителска правоспособност. Професионален опит в сферата на образованието като преподавател по БЕЛ в малко населено място от началото на учебната 2024/2025г.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.