Фенове и съдии
Раздел
Диалог
Времетраене
4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават понятието диалог и неговите видове;
- термините речева ситуация, цел, предмет, участници, условия;
- се ориентират в ситуацията на общуване и определят елементите ѝ;
- познават видовете общуване (официално и неофициално) и понятията речев етикет и логическо ударение;
- проявяват адекватно речево поведение при общуване в официална и неофициална обстановка, като използват уместно формулите на речевия етикет;
- умеят да изслушват събеседника си и да оспорват мнение, като проявяват толерантност и учтивост в общуването;
- поставят логическо ударение, като се съобразяват с комуникативната цел.
Цели по умения:
Учениците:
- познават и прилагат книжовните езикови норми при устно и писмено общуване;
- откриват и редактират стилово-езикови грешки;
- разбират отношението между речево поведение и особеностите на конкретната комуникативна ситуация;
- развиват усет за правилен избор на езикови форми, подходящи за конкретен контекст;
- подбират, извличат и обработват информация от различни източници, за да изпълнят самостоятелно конкретна изследователска, комуникативна или творческа задача;
- създават електронно писмо в писмена форма;
- анализират и критично оценяват свои и чужди текстове според осъществяването на комуникативните им цели;
- правят публично представяне, като изграждат презентационни умения: изразяват прецизно идеите си пред публика, структурират информация съобразно целта на представянето, поддържат гъвкав контакт с аудиторията.
Изследователски въпрос:
Как да изграждаме собствено мнение и да се аргументираме?
Краен продукт:
“Онлайн” диалог с инфлуенсър, официално електронно писмо, представяне и аргументиране на мнение
Необходими материали:
- попълнените шаблони на социална мрежа (от предходния проект)
- визитки на инфлуенсъри (от предходния проект)
- шаблон за онлайн разговор
- подходящи стикери емотикони
- изводи за инфлуенсъра
- текстове за откриване на клубове по интереси
- изводи за клубовете по интереси
- електронни устройства (компютри/лаптопи/телефони) за всеки ученик
- предложения за кандидатстване
- слушалки
- попълнените шаблони на социална мрежа (от предходния проект)
- визитки на инфлуенсъри (от предходния проект)
- шаблон за онлайн разговор
- подходящи стикери емотикони
- изводи за инфлуенсъра
- текстове за откриване на клубове по интереси
- изводи за клубовете по интереси
- електронни устройства (компютри/лаптопи/телефони) за всеки ученик
- предложения за кандидатстване
- слушалки
Уроци и дейности
Автор на проекта
Yohanna Tsvetanova
Автор на уроци
Завършила средното си образование в Математическа гимназия "Баба Тонка" с профил математика в град Русе, висше образование в Софийски университет "Св. Климент Охридски" - специалност "Българска филология" с учителска правоспособност. Професионален опит в сферата на образованието като преподавател по БЕЛ в малко населено място от началото на учебната 2024/2025г.