Нашата първа книжка
Раздел
Текст и общуване / Читателски интереси
Времетраене
5 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- различават писмен от устен текст;
- се ориентират за участниците в речевата ситуация;
- правят устен преразказ на кратък откъс от повествователен текст;
- се включват уместно в диалог по конкретна тема;
- съчиняват кратък писмен текст (от три-четири изречения) по серия картини;
- озаглавяват текст;
- се ориентират в оформлението на книгата (корици, страници, илюстрации).
Цели по умения:
Учениците:
- участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси;
- сравняват информация, откриват последователности и правят изводи;
- развиват критично и творческо мислене чрез съставяне и писане на текст по картинки;
- развиват комуникативни умения – за работа в екип и за презентиране.
Изследователски въпрос:
Как картинките се превръщат в различни истории?
Краен продукт:
Книжка с истории по картинки
Необходими материали:
- Графитни моливи
- Цветни химикалки
- Цветни моливи
- Графитни моливи
- Ножици
- Лепила
- Бели листове
- Листове за записки и чернова или тетрадките на учениците
- Бланки за беловите на текстовете
- Листове за заглавни страници на книжката
- Листове за обратна връзка
- Цветни листчета или стикери за оценяване от публиката (например “Интересно!”, “Бих добавил още…”)
- Примерни книжки – при обсъждане на оформлението на книга
- Разпечатани картинки с истории
- Разпечатана серия от картинки
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.