Математически изследователи – тайните на делението и измерването

Раздел

Деление на многоцифрено число с двуцифрено число

Времетраене

7 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват аритметичното действие деление на многоцифрено число с двуцифрено число;
  • преобразуват мерни единици;
  • решават задачи, като прилагат разпределителното свойство на делението;
  • намират лице на фигури;
  • класифицират триъгълници;
  • прилагат деление в практически задачи.

Цели по умения:

Учениците:

  • разчитат, интерпретират и оценяват информация, представена с графики, таблици или диаграми;
  • оценяват съдържателно получен резултат;
  • умеят да конкретизират общовалидно твърдение и обосновават невярност на твърдение с контрапример.

Изследователски въпрос:

Как можем да използваме делението и мерните единици в реалния свят?

Краен продукт:

Проекти с практически приложения на делението – измерване на площи, разпределяне на ресурси, бюджетиране

Необходими материали:

  • работен лист “Как делението ни помага в ежедневието?”
  • бели листове
  • работен лист “Как да използваме делението с кръгли десетици в реалния свят?”
  • работен лист “Делим стъпка по стъпка”
  • презентация “За какво ни е да делим?”
  • работен лист “Геометрични задачи с деление”
  • работен лист “Геометрични казуси”
  • помощен лист “Таблица за решаване на текстова задача”
  • работен лист “Математически казуси”
  • работен лист “Въпроси за математическа рефлексия”
  • казус “Организатори на училищен фестивал”
  • казус “Училищен пикник”
  • помощен лист при решаване на казуса “Училищен пикник”
  • допълнителни задачи по казус “Училищен пикник”
  • флипчарт листове
  • калкулатори
  • чертожни инструменти
  • таймер/часовник
  • флумастери
  • лепящи листчета

Уроци и дейности

Автор на проекта

Деница Пенeва
Автор на уроци
Деница Пенева придобива бакалавърска степен по „Връзки с обществеността“ и магистърска степен по „Начална училищна педагогика“ в Софийския университет. Започва кариерата си в маркетинга като бранд мениджър на бързооборотни стоки и международни марки играчки. Впоследствие насочва вниманието си към образованието и вече над шест години е квалифициран IB начален учител и класен ръководител в Прогресивно училище 3 - Слатина. Съчетава аналитичния подход от бизнеса с иновативните педагогически практики на IB програмата, за да подкрепя цялостното развитие на учениците.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.