Математически изследователи – тайните на делението и измерването
Раздел
Деление на многоцифрено число с двуцифрено число
Времетраене
7 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват аритметичното действие деление на многоцифрено число с двуцифрено число;
- преобразуват мерни единици;
- решават задачи, като прилагат разпределителното свойство на делението;
- намират лице на фигури;
- класифицират триъгълници;
- прилагат деление в практически задачи.
Цели по умения:
Учениците:
- разчитат, интерпретират и оценяват информация, представена с графики, таблици или диаграми;
- оценяват съдържателно получен резултат;
- умеят да конкретизират общовалидно твърдение и обосновават невярност на твърдение с контрапример.
Изследователски въпрос:
Как можем да използваме делението и мерните единици в реалния свят?
Краен продукт:
Проекти с практически приложения на делението – измерване на площи, разпределяне на ресурси, бюджетиране
Необходими материали:
- работен лист “Как делението ни помага в ежедневието?”
- бели листове
- работен лист “Как да използваме делението с кръгли десетици в реалния свят?”
- работен лист “Делим стъпка по стъпка”
- презентация “За какво ни е да делим?”
- работен лист “Геометрични задачи с деление”
- работен лист “Геометрични казуси”
- помощен лист “Таблица за решаване на текстова задача”
- работен лист “Математически казуси”
- работен лист “Въпроси за математическа рефлексия”
- казус “Организатори на училищен фестивал”
- казус “Училищен пикник”
- помощен лист при решаване на казуса “Училищен пикник”
- допълнителни задачи по казус “Училищен пикник”
- флипчарт листове
- калкулатори
- чертожни инструменти
- таймер/часовник
- флумастери
- лепящи листчета
Уроци и дейности
Автор на проекта
Деница Пенeва
Автор на уроци
Деница Пенева придобива бакалавърска степен по „Връзки с обществеността“ и магистърска степен по „Начална училищна педагогика“ в Софийския университет. Започва кариерата си в маркетинга като бранд мениджър на бързооборотни стоки и международни марки играчки. Впоследствие насочва вниманието си към образованието и вече над шест години е квалифициран IB начален учител и класен ръководител в Прогресивно училище 3 - Слатина. Съчетава аналитичния подход от бизнеса с иновативните педагогически практики на IB програмата, за да подкрепя цялостното развитие на учениците.