Енергията около нас
Раздел
Движение и енергия
Времетраене
3 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- изброяват различни видове енергия (енергия от движението на водата и въздуха, слънчева енергия, енергия от горива и храни) и описват с примери използването на енергията в бита, транспорта и от живите организми;
- проучват основните причини за замърсяване на средата и създават примери за алтернативни енергийни източници;
- аргументират се защо възобновяемите енергийни източници са бъдещето на производството и живота като цяло;
- създават макет/прототип на възобновяем енергиен източник.
Цели по умения:
Учениците:
- ефективно търсят, извличат и подбират полезна информацията от различни източници, свързани с възобновяемата енергия;
- заявяват активна гражданска позиция по въпросите, свързани със замърсяването на природата и опазването на околната среда;
- комуникират ефективно, преговарят за ролите в екипа и оценяват различни гледни точки.
Изследователски въпрос:
Как можем да опазим чистотата в природата, като използваме възобновяеми енергийни източници?
Краен продукт:
Прототип на възобновяем енергиен източник
Необходими материали:
- картон
- ножици
- лепило
- тиксо
- цветни моливи, флумастери
- алуминиево фолио
- дървени клечки
- кламери
- пластмасови чашки и бутилки
- работен лист “Снимки на различни начини за производство на енергия”
- работен лист “Възобновяеми източници на енергия”
- работен лист “Експериментаторска бланка”
- работен лист “Инструкции за създаване на макет на възобновяем енергиен източник”
Уроци и дейности
Автор на проекта
о