Фабрика за играчки
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване
Времетраене
2 седмици, 7 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват действията събиране и изваждане с числата до 100 с преминаване;
- използват свойствата на събирането при пресмятане стойността на числов израз;
- разпознават видовете триъгълници според страните;
- назовават елементите на триъгълника, включително и бедро и основа на равнобедрен триъгълник;
- определят дължини на страни на геометрични фигури, начертани в квадратна мрежа при зададена единица мярка на квадратната мрежа;
- намират дължина на страна на триъгълник по дадени обиколка и дължините на другите две страни;
- чертаят в квадратна мрежа геометричните фигури правоъгълник и квадрат по зададени размери и триъгълник по дадени върхове;
- съставят текстови задачи с две пресмятания.
Цели по умения:
Учениците:
- работят в екип за постигане на обща цел;
- организират и представят информация ясно;
- прилагат математически знания в реален контекст;
- развива креативно и логическо мислене при решаване на задачи.
Изследователски въпрос:
Как можем да създадем нова играчка, използвайки форми и числа?
Краен продукт:
Макет на играчка от геометрични фигури и чертеж в квадратна мрежа
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи, флумастери
- чертожни линии
- ножици и лепила
- бели и цветни листове
- изображение на играчка от геометрични фигури
- фигура триъгълник (от играчката)
- пликове или кутии за съхранение на комплектите от фигури
- комплект от фигури за изрязване
- примерен чертеж на играчка в квадратна мрежа
- готова апликация, изработена по чертежа
- работен лист “Квадратна мрежа”
- лист с квадратна мрежа
- работен лист “Намиране на страна”
- работен лист “Задачи от фабриката”
- работен лист “Истории от фабриката”
- карта за саморефлексия
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.