Фабрика за играчки

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване

Времетраене

2 седмици, 7 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват действията събиране и изваждане с числата до 100 с преминаване; 
  • използват свойствата на събирането при пресмятане стойността на числов израз;
  • разпознават видовете триъгълници според страните;
  • назовават елементите на триъгълника, включително и бедро и основа на равнобедрен триъгълник;
  • определят дължини на страни на геометрични фигури, начертани в квадратна мрежа при зададена единица мярка на квадратната мрежа;
  • намират дължина на страна на триъгълник по дадени обиколка и дължините на другите две страни;
  • чертаят в квадратна мрежа геометричните фигури правоъгълник и квадрат по зададени размери и триъгълник по дадени върхове;
  • съставят текстови задачи с две пресмятания.

Цели по умения:

Учениците:

  • работят в екип за постигане на обща цел;
  • организират и представят информация ясно;
  • прилагат математически знания в реален контекст;
  • развива креативно и логическо мислене при решаване на задачи.

Изследователски въпрос:

Как можем да създадем нова играчка, използвайки форми и числа?

Краен продукт:

Макет на играчка от геометрични фигури и чертеж в квадратна мрежа

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи, флумастери
  • чертожни линии
  • ножици и лепила
  • бели и цветни листове
  • изображение на играчка от геометрични фигури 
  • фигура триъгълник (от играчката) 
  • пликове или кутии за съхранение на комплектите от фигури
  • комплект от фигури за изрязване
  • примерен чертеж на играчка в квадратна мрежа
  • готова апликация, изработена по чертежа
  • работен лист “Квадратна мрежа”
  • лист с квадратна мрежа
  • работен лист “Намиране на страна”
  • работен лист “Задачи от фабриката”
  • работен лист “Истории от фабриката”
  • карта за саморефлексия

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.