"Писма от сърцето: как се пише лично писмо?”
Раздел
Създаване на текстове
Времетраене
4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- развиват умения за създаване на текст според целта и получателя;
- пишат лично писмо (в хартиен вариант);
- редактират свой текст.
Цели по умения:
Учениците:
- развиват сътрудничество;
- дават и получават обратна връзка.
- проявяват емпатия и социална ангажираност чрез създаване на лични послания.
Изследователски въпрос:
Защо личното писмо остава специално, дори в дигиталния свят?
Краен продукт:
Красиво оформени лични писма с искрени послания за подкрепа и приятелство, написани от учениците и изпратени до деца бежанци или деца без родителска грижа. Писмата ще бъдат придружени от рисунки, стикери или малки ръчно изработени картички.
Необходими материали:
- работен лист “Пример за писмо”;
- работен лист “Подреди писмото”;
- работен лист “Шаблон за лично писмо”;
- листове за белова на писмата (шаблони тук);
- правописни речници (по желание);
- пликове за писма;
- кутия за събиране на писмата;
- лепящи цветни листчета;
- цветни моливи/флумастри;
- стикерчета.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Зорница Йорданова
Автор на уроци
Зорница Йорданова е начален учител, филолог и автор на образователни ресурси с над 8 години опит в сферата на образованието. Завършила е бакалавърска и магистърска степен по българска филология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“, а през 2016 г. допълва квалификацията си със следдипломна специализация по начална педагогика в Бургаския университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Преподавала е като класен ръководител и учител в целодневна организация на учебния ден, като в работата си прилага съвременни методи и проектно-базирани подходи. От 2025 г. е част от екипа на „Преподаваме.бг“, където създава ресурси за учители в начален етап.
През 2016 и 2017 г. участва като доброволец в „Училищни чудеса“ - летни училища, организирани от преподаватели на „Заедно в час“, натрупвайки ценен опит в работата с деца от уязвими общности. Ангажирана е с каузата за пълноценното включване на ученици бежанци в българската образователна система.