Открояване на конкретни теми във вестникарски заглавия/медии

Открояване на конкретни теми във вестникарски заглавия/медии

На учениците могат да се предложат вестници от една седмица, в които да откроят коя е била водещата тема, разглеждана най-много пъти в заглавията. Задачата е, освен да преброят, да разгледат защо именно тази тема е споменавана толкова пъти. Друг вариант е да се подсигурят поне 5 вестника от един ден и да се провери коя тема присъства сериозно във всеки вестник.

Резултат: Учениците разпознават важни обществени теми.

 

Предимства на стратегията

  • Стратегията развива четивна грамотност;
  • Стратегията е подходяща за индивидаулна и групова работа.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • отнема повече време, защото изисква набавяне на медийни материали;
  • подходяща и приложима е при определени теми и отнема близо цял час.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Glasses and a highlighter marker over a book
Четивна грамотност

Създаване на логическа връзка с друг текст

Учениците прочитат внимателно текста. След това имат няколко минути да помислят за друг, познат текст, който да им помогне да си наредят логически непознатия, като

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали