Открояване на конкретни теми във вестникарски заглавия/медии

Открояване на конкретни теми във вестникарски заглавия/медии

На учениците могат да се предложат вестници от една седмица, в които да откроят коя е била водещата тема, разглеждана най-много пъти в заглавията. Задачата е, освен да преброят, да разгледат защо именно тази тема е споменавана толкова пъти. Друг вариант е да се подсигурят поне 5 вестника от един ден и да се провери коя тема присъства сериозно във всеки вестник.

Резултат: Учениците разпознават важни обществени теми.

 

Предимства на стратегията

  • Стратегията развива четивна грамотност;
  • Стратегията е подходяща за индивидаулна и групова работа.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • отнема повече време, защото изисква набавяне на медийни материали;
  • подходяща и приложима е при определени теми и отнема близо цял час.

Още полезни статии:

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Pens next to a textbook
Четивна грамотност

Създаване на таблица с две колони

Учениците първо прочитат текста и го разделят на абзаци. В тетрадките си правят две колони. В първата чекват абзаците, чийто смисъл им е напълно ясен,

Четивна грамотност

Предварителна информация за автора

Учениците прочитат внимателно текст с предварителна информация за автора и си маркират основни неща за творчеството му. След това ги откриват в неговия текст и

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.