ОПИСАНИЕ
С помощта на практиката учениците анализират и запаметяват ключови идеи и понятия, които изучават. Дейността може да се приложи при работа с по-труден за усвояване учебен материал и като средство за по-ефективно учене.
Изтеглете графичния органайзер от тук.
СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
- Представете на учениците работния лист и “разбийте” на части избрано понятие. Анализирайте например понятието “скорост” заедно с учениците. Разсъждавайте на глас и включете идеите на класа.
- Най-напред попълнете графата “Основна идея” от работния лист. Там запишете понятието, което ще анализирате.
- След това заедно напишете кратка дефиниция на понятието “скорост”.
- Най-накрая помислете върху трета точка: опора/асоциация на запомняне. Можете да нарисувате картинка или схема, която служи като средство за запомняне на понятието.
- След като сте демонстрирали как учениците да попълват работния лист, можете да ги ангажирате да работят самостоятелно или по двойки/групи.
ПРИЛОЖЕНИЕ В ПРЕДМЕТ
Дейността е особено подходяща при работа с по-сложни за учениците идеи и понятия. Практиката е приложима в предметите физика, химия, човекът и природата, математика, биология и други. Ако например учебният материал е свързан с триъгълник и трапец, можете да “раздробите” отделните концепции, свързани с материала. За понятията “медицентър”, “средна основа” или “средна отсечка” можете да попълните дефиниции, а като опора за запаметяване на информацията използвайте чертежи, които да онагледяват всяко понятие.