Тайната на замъка

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 100 без преминаване

Времетраене

2 седмици, 7 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват аритметичните действия събиране и изваждане с числата до 100 без преминаване;
  • пресмятат числови изрази със скоби, като спазва реда на действията;
  • познават разместителното и съдружителното свойство на събирането;
  • използват свойствата на събирането при пресмятане на сбор от три и повече числа;
  • сравняват стойности на числови изрази;
  • намират неизвестно събираемо, като използват зависимостите между компонентите и резултатите при събирането и изваждането;                     
  • извършват действията събиране и изваждане с мерни единици (дециметър, метър);
  • намират обиколка на триъгълник, правоъгълник и квадрат;
  • записват съкратено текстова задача;
  • решават съставни текстови задачи с две пресмятания;
  • съставят текстови задачи с две пресмятания по илюстрация и по числов израз.

Цели по умения:

Учениците:

  • работят в екип и си сътрудничат, приемат и дават помощ в екипна среда;
  • прилагат знания в ролеви и игрови ситуации;
  • организират информация и следват логически стъпки;
  • изразяват себе си чрез математическо действие и творчество;

Изследователски въпрос:

Как с помощта на числата можем да станем герои в едно вълшебно кралство?

Краен продукт:

Празничен тематичен час „Големият празник в Кралството на числата“, в който учениците решават избрана задача от „Трите кули“, доказват знанията си и закачат решението си в „Залата на славата“ в замъка. След успешното предизвикателство получават билет за тържеството, където празнуват с костюми и почерпка.

Необходими материали:

  • подходяща музика
  • простор с щипки
  • цветни моливи
  • малки бели дъски и маркери или бели листове и флумастери – за всяко дете
  • картинка на кралството
  • карти с вълшебствата
  • табло “Разместително свойство”
  • табло “Съдружително свойство”
  • табелки за всяка станция с трите типа задачи 
  • карти с двуцифрени числа
  • задачи с рицари – за четене от учителя
  • задачи от трите типа – всяка на отделно листче със съответния цветови код
  • работен лист “Свойства на събирането”
  • работен лист “Задачи със скоби”
  • работен лист “Събиране с неизвестно”
  • работен лист “Намиране на обиколка”
  • работен лист “Загадките на принцесата”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.