Създай свой щанд на Горския пазар

Раздел

Числата от 6 до 10. Събиране и изваждане на числата до 10

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават количествените характеристики на числата до 10 и техните означения с цифри;
  • разбират принципа за изграждане на редицата на естествените числа; 
  • броят до 10 в прав, в обратен ред и поредно;
  • сравняват числата до 10;
  • представят числата до 10 като сбор от две числа;
  • извършват действията събиране и изваждане с числата до 10;
  • събират три и повече числа; 
  • познават мерната единица за маса килограм и нейното означение (кг);
  • разпознават по стойност монетите от 1 стотинка, 2 стотинки, 5 стотинки, 10 стотинки, 1 лев и 2 лева и банкнотите от 5 лева и 10 лева;
  • извършват действията събиране и изваждане с изучените мерни единици; 
  • решават устно текстова задача с едно пресмятане от събиране и изваждане.

Необходими материали:

  • маси/чинове за щандове
  • графитни и цветни моливи
  • ножици и лепила
  • бели листове – за рисуване на стоките и за табелки за цените
  • цветни листове – за рисуване или изрязване на стоките
  • хартиени пари – монети от 1лв и 2лв, банкноти от 5лв и 10 лв
Да отворим свой магазин!
5 минути
Въведение

Учителят разказва на учениците как Горският пазар ще се разшири. Животните търсят нови търговци и учениците ще трябва да създадат собствени щандове, за да продават.

Инструкции

  • "Внимание, малки математици! Имам страхотна новина – Горският пазар ще се разширява! Животните са толкова доволни от нашата помощ, че търсят нови търговци. И знаете ли кой ще отвори новите щандове?... Точно вие! Пригответе се да станете истински продавачи – ще изберете какво да продавате, ще пресмятате, ще привличате купувачи. Готови ли сте да отворим вашите щандове?
  • Сега ще ви покажа снимки на няколко примерни щандове с продукти и цени, за да се ориентирате как трябва да изглеждат."

Обобщение

"Запознахме се с това как се прави магазин и как се поставят цени. Запалихме въображението и желанието на всички вас да се включат активно в създаването на свои щандове."

Важно!

  • Запалете интереса на децата с възможности за творчески идеи.
  • Покажете примерен щанд с продукти и цени.
  • Обяснете, че когато са готови, всяка група ще има време да се подготви и време да продава и да пазарува.

Материали за дейността

Нашите щандове
25 минути
Групова работа

В екипи учениците създават свой щанд с име, продукти, цени. След това влизат в ролите на продавачи и купувачи.

Инструкции

Разделете класа на екипи по трима или четирима ученици.

  • "Ученици, следващата дейност ще протече в две части.
  • Част 1 – Създай щанд ще бъде 15 минути. Вие трябва да:
  • изберете име на щанда си (напр. “Свежите зеленчуци на Зайо”);
  • изберете няколко продукта от нашите картинки или си нарисувайте/изрежете от цветните хартии;
  • подредете продуктите на своя щанд;
  • сложите цена на всеки продукт (до 10 лв).
  • Част 2 – Игра на пазар ще бъде с продължителност 10 минути.
  • Половината от екипите ще са купувачи – избират и плащат продукти от другите щандове.
  • После другите екипи и така докато се изредят всички."

Обобщение

"Използвахме знанията и уменията си за пазаруване в реална ситуация. Създавахме, продавахме, смятахме, използвахме пари. Работихте чудесно в екип."

Важно!

  • Подгответе местата за щандове с нужните материали.
  • Обикаляйте и подпомагайте създаването на ролевата игра.
  • Насочвайте учениците за формиране на сравнително реални цени на продуктите.
  • Насърчавайте творческото мислене при избор на име на щанда и изработване на продукти.
  • Следете за поставяне на “лв” на табелите с цените и насърчавайте, ако ученици решат да запишат цена за килограм, а не за бройка.
  • Следете всяка група да се включи и в двете роли.
  • При необходимост осигурете повече време за тази дейност. Друг вариант е предварително в часовете по технологии и предприемачество или изобразително изкуство да проведете първата част от дейността - Създай щанд.

Материали за дейността

Голямото затваряне на пазара
5 минути
Рефлексия

Учениците споделят кой щанд им е бил най-интересен и какво са научили.

Инструкции

Завършете часа и проекта с рефлексия.

  • "Кой щанд ви хареса най-много? Защо?
  • Какво научихте днес? Беше ли лесно да си продавач?
  • Какво беше най-забавното в пазаруването?"

Обобщение

"Разбрахме, че може да се учи чрез игра и работа в екип. Станахме по-уверени в боравенето с пари, килограми, пазаруване и задачи."

Важно!

  • Насърчете всяко дете да сподели.
  • Обобщете как математиката помага в реалния живот – при пазаруване, смятане, сътрудничество.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.