Математическа ферма
Раздел
Числата 21, 22, 23, ..., 99, 100
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават числата от 21 до 100 и принципа за образуване на редицата на естествените числа до 100;
- разпознава реда на единицитe и реда на десетиците в двуцифрено число;
- представя двуцифрено число като сбор от десетици и единици по различен начин;
- броят числата до 100 в прав, в обратен ред и поредно с числителни редни имена;
- сравняват числата до 100;
- познават мерната единица за дължина дециметър и означението ѝ (дм);
- измерват дължина на отсечка в дециметри (дм);
- познават мерната единица за дължина метър и нейното означение (м);
- обясняват връзката между мерните единици сантиметър, дециметър и метър;
- решават задачи с мерните единици дециметър и метър.
Цели по умения:
Учениците:
- развиват логическо мислене чрез моделиране и анализ;
- работят в екип и участват в съвместно изграждане на продукт;
- приложимо използват математически знания в реален контекст;
- комуникират идеи и решения чрез визуално и устно представяне;
- развиват умения за пространствено мислене и планиране.
Изследователски въпрос:
Какво ни разказват числата и мерките и как можем с тях да изследваме фермата?
Краен продукт:
Макет на ферма с включени животни, пътища и огради с ясно обозначени числа, измервания и сравнения
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- флумастери, маркери
- лепила и ножици
- чертожни линии
- голям картон за макета на фермата
- бели и цветни листове
- други материали за работа – клечки, памук и др. (по желание)
- метър лента (дървен метър, рулетка, шивашки метър)
- картинка или кратко видео на ферма
- табела за името на фермата
- табло “Фермата на числата”
- помощно табло “Десетици и единици”
- помощно табло “Числата от 1 до 100”
- табло “Връзка между метър, сантиметър и дециметър”
- работен лист “Карта на фермата”
- работен лист “Единици и десетици”
- работен лист “Огради и пътеки”
- саморефлексия
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.