Българските корени - фестивал възстановка
Раздел
Българските корени
Времетраене
4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- описват обществения и културен живот на траките, славяните и прабългарите;
- сравняват особеностите на различните древни култури, живели по българските земи;
- анализират връзката между историческите артефакти и начина на живот на предците ни;
- създават възстановка, базирана на исторически данни.
Цели по умения:
Учениците:
- проучват различни източници на информация и проявяват критично мислене;
- работят ефективно в екип и поемат отговорности в групова задача;
- прилагат креативност при създаване на костюми и сценография;
- изразяват историческо съдържание чрез театрална игра и артистично представяне.
Изследователски въпрос:
Как можем да разкажем историята на нашите предци така, че тя да оживее пред очите ни?
Краен продукт:
Публично представление – възстановка на сцени от живота в Стара Велика България, с костюми, декори и подготвени реплики от учениците
Необходими материали:
- допълнителна информация “Животът на траките”
- картина “Славяни”
- картина “Прабългари”
- работен лист “Славяни и прабългари”
- работен лист “Подготовка за фестивала“
- енциклопедии за траки, славяни и прабългари
- картон, платове, прежда, природни материали
- бои, ножици, лепило
- снимки/репродукции на артефакти от траките, славяните и българите
- тематични клипове или кратки образователни видеа
- кратки сценарии с исторически сцени
- подходящо пространство за сценично представяне
Уроци и дейности
Автор на проекта
Илияна Хинова
обучител
Илияна Хинова е доктор по Педагогическа и възрастова психология, ерготерапевт, педагог и обучител с 13 години опит в работата с деца на различна възраст. Част от творческия и професионален път на Илияна преминава и като STEM ментор и обучител на учители по Национална програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Особен интерес за нея представлява детското развитие, емоционалната регулация и хармоничното израстване на здрави и самостоятелни деца. Тя има зад гърба си издадени две книги, посветени на детското развитие, както и три научни публикации с фокус върху ученическата мотивация и умения за успех.