Моята карта самооценка по ПБО “Словесен мост – антонимите в речта”
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№3 по Български език за 4. клас “Словесен мост – антонимите в речта”.
Инструкции:
- “Всеки от вас ще получи една карта за самооценка. Това не е тест, а покана да кажете:
- В кои дейности участвахте най-активно?
- Помагахте ли на съучениците си?
- Опитвахте ли се да използвате новите думи в речта си?
- Чувствахте ли се по-уверени с всеки нов урок?
- Ще отбелязвате с ✔, ще оцветявате, ще ограждате думи и ще отговаряте с няколко думи на кратки въпроси. Помислете спокойно, честно и с внимание. Няма грешни отговори – важно е да сте искрени със себе си.
- След като попълните картата, ще имате още едно малко предизвикателство – на цветно листче ще отговорите на въпроса “Как ми помага знанието за антонимите?”
- Може да напишете: “Ще ги използвам, когато описвам герои в съчинение.”; “Помагат ми да се изразявам по-точно.”; “Ще ги използвам, когато споря с брат ми.”
- След това ще споделите отговора си в екипа и ще залепим всички листчета на нашето табло с надпис: “Антоними за живота” – защото те не са само думи, а инструменти, които ни помагат да мислим, говорим и да се изразяваме по-добре.”
Важно!
- Предварително разделете учениците на екипи и раздайте работните листове.
- Поощрявайте учениците да използват речник, ако срещат затруднение.
- В края на дейността обсъдете с учениците задачата, като помолите един отбор да прочете своите отговори, а останалите да допълват или коригират при нужда.




