Човекът и светът: пътешествие през истории
Раздел
Различни разкази за човека и света
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- анализират основни ценности и норми на традиционната общност и различават характерни особености на пространството и времето в “Хайдути”;
- различават основни герои и характерни особености на пространството и времето в “Легенда за рома”, тълкувайки проблеми и конфликти;
- обяснява значението на сюжета в приказката “Главатарят, който искал да плени месечината” и я тълкуват съобразно конкретните проявления на жанра.
Цели по умения:
Учениците:
- обосновава собствена позиция и я защитава;
- работят в екип и представят резултатите от съвместната си работа;
- развиват критическо мислене.
Изследователски въпрос:
Как историите ни помагат да разберем себе си и света около нас?
Краен продукт:
Учениците създават изложба, представяща ключови сцени, герои и символи от изучаваните произведения, придружени от кратки авторски текстове.
Необходими материали:
- текстове на “Хайдути” (Христо Ботев), откъс от “Легенда за рома” (Михаил Георгиев), “Главатарят, който искал да плени месечината”;
- достъп до компютри/таблети с интернет; проектор;
- работен лист “В света на Чавдар: ценности и избори”;
- работен лист “Картографиране на хайдутите”;
- 3-2-1 – скок;
- малки листчета;
- бели листове А4;
- големи картонени листове;
- цветни моливи/флумастери/бои;
- ножици;
- тиксо.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Цветелина Милева
Български език и литература
Цветелина започва работа като преподавател по БЕЛ през 2020 г. по програма “Нов път в преподаването” на фондация “Заедно в час” в екипа на ОбУ “Св. св. Кирил и Методий” – с. Априлово. Междувременно завърша магистратура по “Туризъм”.
В работата си в училище много държи учениците да “пипнат” знанието – чрез различни гости в класната стая или чрез интердисциплинарни уроци.