„Да се опознаем чрез интервю“ – как изреченията ни помагат да общуваме
Раздел
Изречението като езикова единица
Времетраене
5 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разграничават изречение от словосъчетание;
- отделят изреченията в текста, като означават началото и края им;
- разпознават съобщително и въпросително изречение;
- знаят различни начини за образуване на въпросително изречение (с възходяща интонация, с въпросителна частица ли, с нали и др.);
- преобразуват съобщително във въпросително изречение и обратно;
- употребяват уместно съобщителни и въпросителни изречения;
- употребяват различни словоредни варианти на изречението.
Цели по умения:
Учениците:
- развиват умения за самостоятелно учене и езикова саморефлексия;
- работят сътруднически в екип;
- организират и представят информация визуално и текстово;
- изграждат езикова увереност и култура;
- представят резултатите от своята работа.
Изследователски въпрос:
Как можем да използваме въпросителни и съобщителни изречения, за да проведем интервю?
Краен продукт:
Интервю
Необходими материали:
- бяла дъска и маркери
- работен лист “Преобразуване на изречения”
- примери от реални интервюта – писмени, устни
- работен лист “Бланка за интервю”
- микрофон или имитация на такъв
- лист за самооценка “Интервю”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.