Раздел
Географска информация
Времетраене
5 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават и обясняват основните посоки на света (север, юг, изток, запад).
- разбират принципа на работа на компаса и неговото значение за ориентиране.
- определят посоките на света с и без компас.
- разпознават основните елементи на географската карта;
- разбират значението на мащаба и условните знаци;
- четат и интерпретират проста карта с указания.
- разбират понятията географска ширина и дължина;
- осъзнават как координатната мрежа помага за точно определяне на местоположение;
- прилагат знанията за координати при ориентиране в пространството.
- да разпознават различни източници на географска информация;
- разбират как географската информация се използва в ежедневието;
- събират и представят проста географска информация.
Цели по умения:
Учениците развиват:
- умения за работа в екип, критическо мислене;
- умения за самостоятелно учене и решаване на проблеми;
- креативност и активно участие в учебния процес.
Изследователски въпрос:
Как можем да се ориентираме в пространството, като използваме компас, за да намерим правилния път?
Краен продукт:
Функциониращ компас, изработен от достъпни материали.
Необходими материали:
- Работен лист “Помогни на изгубения ананас”;
- Работен лист “Флаш карти на ананаса”;
- Работен лист “Как да си направим компас?”;
- “Критериална матрица по ПБО “Направи си компас и открий изгубения ананас”;
- Работен лист “Пътешествието на ананаса”;
- Помощно видео;
- Коркови тапи, игли, купи с вода, магнити;
- Ананас;
- Атлас;
- Линия.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Ваня Иванова
Автор на уроци
С 28 години опит в образованието, Ваня Иванова е старши учител по география и икономика, както и по музика в ОУ "Васил Левски", град Кнежа. Страстта ѝ към образованието и непрестанния ѝ стремеж към професионално усъвършенстване я движат да търси нови предизвикателства и възможности за учене, въпреки богатия си педагогически опит. Носител е на многобройни отличия, включително „Учител на годината“ и национални награди за добри педагогически практики. Сертифициран Google Educator, поддръжник на STEM и иновативното обучение. През последните години тя се утвърди като активен участник в образователни форуми, където споделя своите иновативни подходи и добри практики с колегите си. В момента като автор на проектно базирани уроци за платформата prepodavame.bg, тя продължава да вдъхновява и подкрепя образователната общност с креативни и ефективни методи на преподаване.