Пътешествие из Слънчевата система
Раздел
Планетата Земя
Времетраене
4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- изброяват основните небесни тела в Слънчевата система (планети, Луна, Слънце, астероиди, комети) и описват техните основни характеристики;
- използват модели и схеми, за да илюстрират разположението на планетите в Слънчевата система и сравняват техните размери и разстояния от Слънцето;
- създават постери или презентации, представящи избрана планета като туристическа дестинация, синтезират информация от различни източници и презентират пред аудитория.
Цели по умения:
Учениците:
- извличат и анализират информация от разнообразни източници, свързани със Слънчевата система, като оценяват достоверността и синтезират ключови факти за представяне;
- комуникират ефективно в екип, като разпределят роли, сътрудничат при създаването на модели и представят своите проекти пред аудитория, отразявайки различни гледни точки;
- развиват критическо мислене, като формулират хипотези за условията на живот на различни планети и аргументират своите идеи с научни факти;
- рефлектират върху процеса на учене, като идентифицират силните си страни и определят области за подобрение в бъдещи проекти.
Изследователски въпрос:
Ако сме туристически агенти, как можем да представим планетите от Слънчевата система като желани туристически дестинации?
Краен продукт:
Макет на Слънчевата система и постери/дипляни, представящи планетите като примамливи туристически дестинации
Необходими материали:
- картон
- ножици
- лепило, тиксо
- цветни моливи, флумастери, бои
- стиропорени топчета с различна големина (за планетите)
- цветна хартия
- бял картон
- изрезки от вестници/списания или разпечатани картинки от интернет
- видеа за Слънчевата система
- работен лист “Слънцето и Луната – прилики и разлики”
- работен лист “Планетарни изследователи”
- работен лист “Слънчевата система в карти”
- работен лист “Плакат на Слънчевата система”
- работен лист “Викторина за Слънчевата система”
- работен лист “Критерии за туристически плакат на Слънчевата система”
- работен лист “Космически паспорт”
Уроци и дейности
Автор на проекта
о