Приказен театър - от книгата към сцената
Раздел
Литературни и фолклорни текстове
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- четат правилно и с разбиране малки по обем художествени или нехудожествени текстове;
- отговарят кратко на въпроси по съдържанието на изучавано произведение;
- се ориентират в случката в изучаваното литературно или фолклорно произведение.
Цели по умения:
Учениците:
- участват в дискусия, като се съобразяват с ролите на говорещ и слушащ, задават и отговарят на въпроси, придържат се към темата;
- сравняват информация, откриват прилики и разлики и правят изводи;
- развиват критично и творческо мислене чрез избор на подходяща информация и материали;
- използват обратна връзка от учениците и учителите, за да подобрят ученето си;
- развиват комуникативни умения – за работа в екип и за презентиране.
Изследователски въпрос:
Как можем да превърнем приказка в театрално представление?
Краен продукт:
Драматизация – сценично представяне на приказка
Необходими материали:
- Бяла дъска и/или флипчарт
- Маркери за дъска
- Платове, картони, ножици, лепило, бои и др. за декорите и костюмите
- Малки лепящи листчета
- Бели листове за сценографите
- Подготвени (или частично готови) декори и костюми
- Книги с приказки
- Избраната приказка
- работен лист “Подходящи приказки по ПБО “Приказен театър”
- Копия на репликите за всеки от актьорите и разказвача
- работен лист “Помощна карта за обсъждане на приказка”
- работен лист “Рефлексия по ПБО “Приказен театър”
- Снимки или кратко видео от представлението (ако е възможно)
- Грамоти за участие или символични „театрални звезди“ от хартия
- Плакат или табло „Нашето представление“ с моменти от спектакъла и коментари на децата
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.