Раздел
Планиране и обработка
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- сравняват трайността на отделни храни и познават правила за тяхното съхраняване;
- познават рецепти за приготвяне на здравословна храна.
Необходими материали:
- редактирани работни листове на учениците “Моята здравословна рецепта”
- моливи
- флумастери
- А4 твърда хартия за корица на книгата
- връвчица или цветни панделки
- перфоратор
- примерна книга
- работен лист “Как да създам “Моята книга със здравословни рецепти”?
- работен лист “Допълнителни страници за “Моята книга със здравословни рецепти”
Инструкции
Започнете часа с въпроси към класа
- Какво означава да си автор на книга? Може ли една книга да има повече автори?
- Как изглежда една книга?
Поставете задачата:
- Ученици, през този час всеки отбор ще създаде своя собствена готварска книга. Ще влезете в ролята на специалисти в областта на здравословното хранене и ще рецепти за храни, подходящи за носене в училище.
Обобщение
За да създадем своя собствена книга, трябва да знаем какви части трябва да съдържа.
Важно!
- Покажете на учениците една примерна книга. Визуализирайте нейните части - корици, страници, съдържание, автори и т.н.
Раздалени на отбори, учениците създават готварски книга - пишат съдържанието ѝ и подреждат страниците, оформят кориците и илюстрациите.
Инструкции
Покажене на учениците инструкциите за създаване на книга.
- Всеки отбор разполага с 25 минути време за работа, за да създаде своята готварска книга. Следвайте стъпките, които са записани/показани на дъската. Нека ги обсъдим заедно.
- Разпределете си задачите в отбора, така че всеки да има задача. Например, един ще пише съдържание и ще подрежда страниците, двама да оформят предната корица, двама да оформят задната корица, един да прегледа и допълни илюстрациите, ако е необходимо.
Обобщение
Да създадеш нещо собствено е изключително удовлетворяващо. Когато видят крайния резултат – своя книжка – учениците се гордеят с труда си и се чувстват способни и значими.
Важно!
- Разделете учениците предварително в екипи по шестима. Проверете дали всеки екип разполага с необходимите материали.
- Пуснете на интерактивен дисплей или напишете на дъската инструкциите за създаване на книга, за да са постоянно на разположение на учениците.
- Насърчавайте учениците да си помагат взаимно.
- Следете за това всяко дете от отбора да участва в създаването на книгата.
- Периодично отбелязвайте оставащото време за работа.
Учениците получават кратка обратна връзка от учителя за създадените готварски книги - какво са успели да завършат и какво още им остава да направят по книгата.
Инструкции
Помолете всеки отбор да постави книгата си на видно място в класната стая. Поздравете класа за старанието и за създадените красиви готварски книги.
- Справихте се чудесно. Книгите, които създадохте, освен че са красиви, ще бъдат и много полезни за всички нас.
За всеки отбор отбележете какво са успели да завършат и какво още им остава да направят по книгата.
Обобщение
Обобщете за учениците дейностите, през което са преминали до момента:
- Запознахме се с хранителната пирамида и с необходимото съотношение на различните видове храни в менюто ни, за да растем здрави и силни. След това обсъдихме доколко това, с което се храним в училище, е полезно за тялото ни. Всеки от вас избра две здравословни рецепти - за закуска и обяд в училище. А днес показахте колко сте талантливи и създадохте красиви готварски книги. Остава само да ги представим пред публика!
Важно!
- Насърчете децата, които не са успели да финализират задачата си - кажете им, че преди представянето на продуктите, ще имат време да ги завършат.

