Представяне на проект “Моята зеленчукова градина”
Раздел
Планиране и обработка
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават начини за засаждане на растения чрез луковица;
- оценяват своята и работата на други по зададени критерии.
Необходими материали:
- песен “Зеленчуци, който не яде”
- готови зеленчукови градини
- работен лист “Градински чеклист”
Учениците поставят на видно място в класната стая създадените зеленчукови градини. Учителят прави обобщение на наученото до момента.
Инструкции
Поканете учениците да поставят своите мини зеленчукови градини на видно място в класната стая. Пуснете песента “Зеленчуци, който не яде” и пейте заедно.
Когато песента свърши, поздравете учениците за добре свършената работа и положените усилия:
- През изминалите три седмици, ученици, вие подробно се запознахте със зеленчуците, пяхме песни, четохме гатанки и стихотворения, шихме зеленчуци от плат. Успяхте да създадете чудни мини зеленчукови градини в класната стая, в които си засадихме лук, маруля, копър и магданоз. А сега дойде време всички да ги разгледаме, а вие да ни разкажете малко повече за тях.
Обобщение
Важно е учениците да осъзнаят, че са научили много - не само за зеленчуците и как да ги засаждат, но и за това как да планират проектите си и да работят в екип.
Важно!
- Ако има външни гости - родители, други учители, директор и т.н., приветствайте и тях.
Учениците представят готовите зеленчукови градини. Учителят и останалите ученици оценяват представянията по предварително зададени критерии.
Инструкции
Преминете към представянето на проектите на учениците. Дайте ясни инструкции:
- Всяка група ще има по 5 минути, в които да представи своите зеленчукови градинки. Това ще стане като отговорите на няколко въпроса:
- Кои сме ние?
- Какви зеленчуци засадихме?
- Как се ще грижим за тях?
- Какви ползи за здравето ще имаме, когато ги хапваме?
- Нека всеки от екипа да участва в представянето.
Оценете представянията с помощта на чек лист. Раздайте и на всеки отбор такива чек листове, за да оценят презентациите на останалите отбори.
- Ученици, пред всяка от групите има чек лист с няколко критерия. Оценете как се е представил всеки от отборите, като отбележите дали критерият е изпълнен, или не.
Обобщение
Отново благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:
- Справихте се чудесно, ученици. Личи колко много труд сте положили, за да създадете своите зеленчукови градини. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици.
Важно!
- Насърчавайте останалите ученици също да задават въпроси след всяко представяне.
- Докато децата представят проектите си, оценете работата, попълвайки чек лист с критерии.
- Обсъдете с класа резултатите от оценяването по критериалните матрици - в час на класа или в следващ час по технологии и предприемачество.
Учениците обсъждат това, през което са преминали по време на проекта - какво им е харесало, кое ги е затруднило и какви други проекти биха искали да имат в часовете по технологии и предприемачество.
Инструкции
Преминете към последната част от урока - рефлексията:
- За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим няколко въпроса.
Попитайте децата:
- Какво ви хареса най-много в създаването на зеленчукова градина в класната стая?
- Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
- Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по технологии и предприемачество?
Обобщение
За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, е нужно винаги да обсъждаме това, през което сме преминали.
Важно!
- Насърчавайте всички ученици да участват в споделянето.
- Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.
