ОПИСАНИЕ
- Тази стратегия помага на учениците да развият умения да интерпретират различни концепции/идеи, като ги окуражава да се аргументират с доказателства и да използват алгоритми за разкриване на недостоверни твърдения.
- Приложение: За теми, които изискват допълнително обяснение или подлежат на множество интерпретации.
Изтеглете графичния органайзер от тук.
СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Тази стратегия може да работи много добре за индивидуална работа и работа по двойки/малки групи.
- Идентифицирайте теза и потърсете различни доказателства в нейна подкрепа, както и въпроси за дискусия в голямата група.
- Начертайте на дъската една колона “Доказателства” и една “Въпроси”.
- Попитайте учениците за доказателства, които имат към съответното твърдение или за допълнителни въпроси, които биха могли да зададат.
- Можете да ги оставите да намерят определена брой и от двете групи или да ги оставите да работят самостоятелно за зададено време.
- След това е важно да чуете отговорите на всеки от тях. Бъдете търпеливи, когато учениците имат нужда от още минути за мислене.
- Отделете време за обсъждане на всеки от отговорите, които учениците дават. Това може да е “Съгласни ли сте?”, “Колко от вас смятат така?”, “Защо това е вярно?” или “Какви са причините за това?” – окуражете приятелско несъгласие и напомняйте на учениците да се изказват, без да обиждат останалите с това. Задавайте въпроси, които поставят под въпрос достоверността на твърдението, защото така се стига до по-дълбоко разбиране. Нека учениците да знаят, че е нормално да не са съгласни с някое твърдение, но нека да излязат с друго предложение.