Представяне на етапи – идея, прогрес, резултат

Представяне на етапи – идея, прогрес, резултат

При представяне на общия продукт учениците споделят най-напред каква е била първоначалната идея, след това какъв прогрес са постигнали при конкретното изпълнение и накрая какъв е резултатът, който са получили. Тази стратегия може да се използва и при поетапното представяне/обсъждане на проект, по който учениците работят заедно.

Предимства на стратегията

  • Тази стратегия е подходяща за представяне на резултатите както за краткосрочни дейности по групи в час, така и за по-дългосрочни проекти;
  • По този начин се насърчават и развиват комуникативните и презентационни умения на учениците;
  • Тази стратегия помага на учениците да осмислят по-задълбочено процеса на работа, така че да прилагат наученото при следващи задачи.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е възможно първоначално някои ученици да се затруднят при осмислянето на процеса;
  • учителят трябва да мотивира убедително учениците защо това е важно за тях.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Как да водим фокусиран разговор?

Учениците трябва да поддържат диалог с партньора си като поддържат темата на разговор без да я променят несъзнателно.   Управление на взаимоотношенията: Учениците се научават

Социално-емоционално учене

Преди и сега – анализ на природна местност

Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели. Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават

Социално-емоционално учене

Творчески дневник в часовете по изкуства

Воденето на дневник в класната стая може да бъде начин за учениците да записват своите идеи, преживявания, да съставят списък с важни задачи за изпълнение

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали