Списък от дейности, разпределени по роли

Списък от дейности, разпределени по роли

Учителят дава на учениците списък с цели и задачи за конкретен срок за изпълнение. Те трябва сами да преценят какви роли и отговорности ще трябва да развият, за да се справят. Учениците се групират сами въз основа на поставените цели и си разпределят ролите и задачите, така че да се справят в определения срок.

Предимства на стратегията

  • Тази стратегия развива самостоятелността и отговорността на учениците;
  • Стимулира се сътрудничеството между тях;
  • Развиват способността си да правят информиран избор измежду различни възможности.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • самостоятелното разпределение на роли и задачи в екипа е най-високото ниво, към което води учителят, когато последователно развива уменията за работа в екип;
  • тази стратегия изисква време, постоянство и целенасочена работа от страна на учителя.

Още полезни статии:

Дебат
Комуникативни умения

Дебат

Дебатът е структурирана дискусия. Нивото на структурираност и формалност зависи от учителя. Обикновено има два отбора с поне двама учaстници във всеки. Единият отбор е

Каталог на идеите
Креативност

Каталог на идеите

След като учениците са синтезирали информация от различни източници и имат отговори на най-важните въпроси по темата, е време да документират изводите от своето проучване.

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали