Поема от името на историческа личност

След като се запознаят с определена тема от материала по История, учениците се поставят на мястото на конкретна историческа личност и създават поема или текст в първо лице.

Осъзнатост: Учениците използват исторически източници, с цел да напишат поема (или разказ); поставят на мястото на реална историческа личност; проявят емпатия и съпричастност спрямо преживяванията на историческа личност. 

40 мин. за самостоятелна работа или работа по двойки

Списък с исторически личности, примерна поема

Стъпки за изпълнение на дейността

Ако учениците изпитват трудност да създадат текст, най-добре ги групирайте с партньор. Ако форматът на поемата ги затруднява, то могат да напишат свободен текст от името на историческата личност.

Ако времето, с което разполагате е ограничено, то учениците могат да създадат мисловна карта в часа и да напишат същинската поема у дома, след което да споделят в друг учебен час.

Учениците могат да създадат поема или текст по техен избор, в които те, техен близък или роднина са главните герои.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Математически дневник

Учениците отговарят писмено как се чувстват, какви нагласи имат спрямо математиката, какво искат и могат да променят. Самоосъзнатост: описвайки нагласите и емоциите си спрямо математиката,учениците

Социално-емоционално учене

Преди и сега – анализ на природна местност

Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели. Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.