Учениците разглеждат в група откъс от дадено произведение без експлицитна помощ от учителя.
Управление на взаимоотношения: учениците вникват в учебното съдържание като един екип
Вземане на отговорни решения: заедно достигат до отговорите на литературни въпроси
Един учебен час в групи по 5-6
Без допълнителни материали
Стъпки за изпълнение на дейността
Възможно е някои от участниците не изслушват останалите/да има конфликт в малката група, за да избегнете подобни ситуации, съветваме да съобразите следното:
- изтъквате ясни правила за комуникация в групата (активно изслушване на другия, уважение, изчакване на реда)
- моделирайте позитивна комуникация в групата
- уверете се, че средата е спокойна и децата са подготвени за дейността, можете да пуснете релаксираща музика за фон
- избягвайте да групирате участници, ако помежду им вече има съществуващ конфликт
- включете във всяка група поне един ученик, за който знаете, че открито ще сподели, ако има проблем и такъв, който винаги ясно разбира инструкциите и може да насочи останалите при нужда
- комбинирайте ученици, които имат затруднения заедно с такива, които са по-уверени и биха ги подкрепили
Посъветвайте учениците да проведат дискусия по даден въпрос със семейството си и след това да рефлектират по опорни въпроси:
- Какво беше лесно/трудно в дискусията?
- Как се чувствах по време на дискусията?
- Какво научих от дискусията?
- На какви други теми бих искал/а да водя дискусия със своето семейство?