РЕФЛЕКСИЯ

Какво е рефлексия с учениците?

Reflection (идва от физиката) – отражение, обръщане назад, отразяване. Способността на човека да осмисля своето вътрешно преживяване във взаимодействията и действията си с останалия свят

Ние като учители и хора, които не спират да анализират своя път и да взимат осъзнати решения сме в непрестанен процес на рефлексия. 

Структурираната рефлексия за учениците ни може да работи в посока на това те да са отговорни за собственото си учене, да познават своите емоции и причината за появата им, както и да съдейства за това учениците да стават по-добри в способността си да разбират поведението и емоциите на другите, да се свързват с тях. 

Рефлексия

Най общо схемата на процеса по рефлексия включва тези елементи:

Рефлексия

Рамката е известна като Цикъл на Колб.

А това е нашето любимо обяснение за рефлексия от ученици:

Джон Дюи позиционира рефлексията  като ключов инструмент за осмисляне на знания и опит, т.е. за когнитивно и емоционално развитие още в средата на ХХ век. 

Някои съвети при планиране на рефлексия

Добрите въпроси са: 

    • отворени – нямат “верен” и “грешен” отговор;
    • валидни за конкретен участник в ситуацията или за всички участници (зависи от целта); 

Рефлексии през конкретни въпроси

Някои съвети при провеждане на рефлексия

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.