Улици и числа - пътешествие из града

Раздел

Числата от 11 до 20

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • представят десетицата като сбор от 10 единици;
  • четат и записват с цифри числата от 11 до 20; 
  • броят до 20 в прав, в обратен ред и поредно; 
  • сравняват числата до 20;
  • познават значението на цифрите според позицията им в записа на числата; 
  • разпознават точка и отсечка; 
  • използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина; 
  • записват резултата от измерването на отсечка в сантиметри; 
  • познават мерната единица за дължина сантиметър и нейното означение (см);
  • извършват действията събиране и изваждане с мерната единица сантиметър.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват логическо мислене и пространствена ориентация;
  • работят и измерват с инструменти;
  • работят в екип и си комуникират;
  • сравняват и анализират информация;
  • демонстрират самостоятелност и внимание към детайла.

Изследователски въпрос:

Как числата ни помагат да се ориентираме в града?

Краен продукт:

Макет на град с измерени и надписани улици и сгради с номера до 20

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • бели и цветни листове
  • чертожни линии
  • ножици и лепила
  • картони А3 
  • листове с квадратчета или тетрадките по математика
  • малки кутии, различни по големина – за сгради
  • пътека от домове, всеки с номер от 10 до 20 (може да е на пода, на табло или на дъската)
  • карти на сгради с номера от 10 до 20
  • картинка на улици с номера от 11 до 20
  • табло с числа до 20
  • картинка на сгради с различна височина
  • карти с цифри
  • карти с числата до 20 
  • карти със знаците за сравнение 
  • работен лист с дължини на улици
  • работни листове с инструкции 
  • самооценъчна карта

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.