Улици и числа - пътешествие из града
Раздел
Числата от 11 до 20
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- представят десетицата като сбор от 10 единици;
- четат и записват с цифри числата от 11 до 20;
- броят до 20 в прав, в обратен ред и поредно;
- сравняват числата до 20;
- познават значението на цифрите според позицията им в записа на числата;
- разпознават точка и отсечка;
- използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина;
- записват резултата от измерването на отсечка в сантиметри;
- познават мерната единица за дължина сантиметър и нейното означение (см);
- извършват действията събиране и изваждане с мерната единица сантиметър.
Цели по умения:
Учениците:
- развиват логическо мислене и пространствена ориентация;
- работят и измерват с инструменти;
- работят в екип и си комуникират;
- сравняват и анализират информация;
- демонстрират самостоятелност и внимание към детайла.
Изследователски въпрос:
Как числата ни помагат да се ориентираме в града?
Краен продукт:
Макет на град с измерени и надписани улици и сгради с номера до 20
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- бели и цветни листове
- чертожни линии
- ножици и лепила
- картони А3
- листове с квадратчета или тетрадките по математика
- малки кутии, различни по големина – за сгради
- пътека от домове, всеки с номер от 10 до 20 (може да е на пода, на табло или на дъската)
- карти на сгради с номера от 10 до 20
- картинка на улици с номера от 11 до 20
- табло с числа до 20
- картинка на сгради с различна височина
- карти с цифри
- карти с числата до 20
- карти със знаците за сравнение
- работен лист с дължини на улици
- работни листове с инструкции
- самооценъчна карта
Уроци и дейности
Автор на проекта
Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.