Раздел
География на природата
Времетраене
3 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- знаят какво представлява релефът и посочват формите на релефа планина, хълм, плато, низина, равнина, долина, котловина и депресия;
- разпознават и разграничават магмени, утаечни и метаморфни скали;
- използват различни източници на географска информация (карти, снимки, модели, видео и интерактивни приложения) за откриване и описание на форми на релефа;
- прилагат знанията си чрез изработка на модели на скали и релефни форми, демонстрирайки разбиране за процесите, чрез които се образуват;
- развиват умения за работа в екип, творческо мислене и представяне пред публика.
Цели по умения:
Учениците:
- Развиват умения за работа в екип, сътрудничество, творческо и критическо мислене;
- Усъвършенстват умения за комуникация и представяне пред публика;
- Изграждат изследователски и аналитични умения;
- Упражняват организация и управление на времето и задачите;
- Развиват умения за самооценка и рефлексия.
Изследователски въпрос:
“Какво е релеф и как се раждат скалите?“
Краен продукт:
Мини изложба под надслов “Релефът оживява“
Необходими материали:
- Работен лист “Форми на релефа и видовете скали”;
- Работен лист “Скалният цикъл – таблица и инструкции за направата на скали от бонбони”;
- Електронна книжка;
- “Критериална матрица по ПБО “Релефът в моите ръце”;
- Природогеографска карта;
- Листчета с написани форми на релефа;
- Желирани бонбони в различни цветове;
- Алуминиево фолио;
- ножици;
- Сешоар.
Уроци и дейности
Автор на проекта
Ваня Иванова
Автор на уроци
С 28 години опит в образованието, Ваня Иванова е старши учител по география и икономика, както и по музика в ОУ "Васил Левски", град Кнежа. Страстта ѝ към образованието и непрестанния ѝ стремеж към професионално усъвършенстване я движат да търси нови предизвикателства и възможности за учене, въпреки богатия си педагогически опит. Носител е на многобройни отличия, включително „Учител на годината“ и национални награди за добри педагогически практики. Сертифициран Google Educator, поддръжник на STEM и иновативното обучение. През последните години тя се утвърди като активен участник в образователни форуми, където споделя своите иновативни подходи и добри практики с колегите си. В момента като автор на проектно базирани уроци за платформата prepodavame.bg, тя продължава да вдъхновява и подкрепя образователната общност с креативни и ефективни методи на преподаване.