Пътешествие из България – математика чрез маршрути и карти

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 1000 без преминаване

Времетраене

2 седмици, 6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват аритметичните действия събиране и изваждане с числата до 1000 без преминаване;
  • намират неизвестно умаляемо, като използват зависимостите между компонентите и резултата при действие изваждане;
  • познават геометричната фигура ъгъл и елементите й: ъгъл, връх, рамо;
  • разпознават видовете ъгли – прав, остър, тъп;
  • чертаят ъгъл в квадратна мрежа;
  • именуват с главни букви геометрични фигури;
  • решават текстови задачи в права форма с три пресмятания;
  • представят графично текстова задача.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват умения за критическо мислене чрез решаване на текстови задачи;
  • работят в екип при планиране и представяне на пътешествия;
  • комуникират ясно математически идеи чрез карта и графично представяне;
  • презентират проектен продукт пред публика.

Изследователски въпрос:

Как математиката може да ни помогне, за да планираме пътешествие из България?

Краен продукт:

Изложба „Пътешествие из България“, включваща предложения за екскурзии –  пътешественически карти с маршрути, изчислени разстояния и идеи за организация

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • флумастери
  • чертожни линии
  • ножици
  • лепила
  • цветни листове
  • бели листове А3
  • стенна карта на България
  • работен лист “Карта на България” 
  • таблица с разстояния между градове 
  • работен лист “Разстояния в километри”
  • примерен маршрут със завои върху квадратна мрежа
  • помощно табло с елементите на ъгъла и видовете ъгли
  • работен лист “Маршрут от ъгли”
  • лист с верен чертеж и видове ъгли – за учителя
  • работен лист “Графично представяне на текстова задача”
  • работни листове “Текстови задачи с три действия”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.