Математическа ферма

Раздел

Числата 21, 22, 23, ..., 99, 100

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават числата от 21 до 100 и принципа за образуване на редицата на естествените числа до 100;
  • разпознава реда на единицитe и реда на десетиците в двуцифрено число; 
  • представя двуцифрено число като сбор от десетици и единици по различен начин;
  • броят числата до 100 в прав, в обратен ред и поредно с числителни редни имена;
  • сравняват числата до 100;
  • познават мерната единица за дължина дециметър и означението ѝ (дм); 
  • измерват дължина на отсечка в дециметри (дм);
  • познават мерната единица за дължина метър и нейното означение (м);
  • обясняват връзката между мерните единици сантиметър, дециметър и метър;
  • решават задачи с мерните единици дециметър и метър.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват логическо мислене чрез моделиране и анализ;
  • работят в екип и участват в съвместно изграждане на продукт;
  • приложимо използват математически знания в реален контекст;
  • комуникират идеи и решения чрез визуално и устно представяне;
  • развиват умения за пространствено мислене и планиране.

Изследователски въпрос:

Какво ни разказват числата и мерките и как можем с тях да изследваме фермата?

Краен продукт:

Макет на ферма с включени животни, пътища и огради с ясно обозначени числа, измервания и сравнения

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • флумастери, маркери 
  • лепила и ножици
  • чертожни линии
  • голям картон за макета на фермата
  • бели и цветни листове
  • други материали за работа – клечки, памук и др. (по желание)
  • метър лента (дървен метър, рулетка, шивашки метър)
  • картинка или кратко видео на ферма
  • табела за името на фермата
  • табло “Фермата на числата”
  • помощно табло “Десетици и единици”
  • помощно табло “Числата от 1 до 100”
  • табло “Връзка между метър, сантиметър и дециметър”
  • работен лист “Карта на фермата”
  • работен лист “Единици и десетици”
  • работен лист “Огради и пътеки”
  • саморефлексия

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.