Колония на Марс: общности и конфликти
Раздел
Личност и социална среда
Времетраене
4 седмици - 4 учебни часа
Цели по предметно знание:
Учениците:
- Познават различни стратегии за справяне с конфликти;
- Познават причините за агресията и типичните форми на агресивно поведение;
- Описват и оценяват поведението си в конфликтни ситуации, като прилагат психологически модели;
- Оценяват ефективното общуване и разрешаване на конфликти като възможности за превенция на агресивно поведение;
- Познават видовете зависимости и различава фактори от причини за попадане в зависимост;
- Анализират отношението между психичното здраве и самооценката, личната и груповата идентичност;
- Осъзнават важността на волята и подкрепата от средата за справяне със зависимо поведение и поддържане на психичното здраве.
Цели по умения:
Учениците:
- Развиват умения за работа по проект: анализират проблемна ситуация, формулират цел, планират дейности и ресурси, управляват процеси;
- Развиват умения за сътрудничество и работа в екип;
- Развиват презентационни умения.
Изследователски въпрос:
Как се сменя подхода при различните конфликтни ситуации?
Краен продукт:
Презентация (или писмен доклад) с анализ на избрания конфликт и конкретни предложения за неговото разрешаване, адресирани до местната власт.
Необходими материали:
Необходими ресурси/материали за учителя:
- Проектор и екран/интерактивна дъска;
- Компютър с достъп до интернет (за представяне на разказа и изображения);
- Маркери, флипчарт/бяла дъска, лепящи листчета;
- Шаблони за “Дървото на конфликта”;
- Критериална матрица за оценяване на презентациите/анализите.
Необходими ресурси/материали за учениците:
- Писмени материали (тетрадки, химикалки);
- Материали за презентация (хартия, маркери, или дигитални средства по избор;
- Достъп до компютър (по желание, за подготовка на презентации).
Уроци и дейности
Автор на проекта
Plamen Margaritov