„Да се опознаем чрез интервю“ – как изреченията ни помагат да общуваме

Раздел

Изречението като езикова единица

Времетраене

5 учебни часа

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разграничават изречение от словосъчетание;
  • отделят изреченията в текста, като означават началото и края им;
  • разпознават съобщително и въпросително изречение;
  • знаят различни начини за образуване на въпросително изречение (с възходяща интонация, с въпросителна частица ли, с нали и др.);
  • преобразуват съобщително във въпросително изречение и обратно;
  • употребяват уместно съобщителни и въпросителни изречения;
  • употребяват различни словоредни варианти на изречението.

Цели по умения:

Учениците:

  • развиват умения за самостоятелно учене и езикова саморефлексия;
  • работят сътруднически в екип;
  • организират и представят информация визуално и текстово;
  • изграждат езикова увереност и култура;
  • представят резултатите от своята работа.

Изследователски въпрос:

Как можем да използваме въпросителни и съобщителни изречения, за да проведем интервю?

Краен продукт:

Интервю

Необходими материали:

  • бяла дъска и маркери
  • работен лист “Преобразуване на изречения
  • примери от реални интервюта – писмени, устни
  • работен лист “Бланка за интервю”
  • микрофон или имитация на такъв
  • лист за самооценка “Интервю”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Неда Грамадска
Автор на уроци
Тя е завършила начална училищна педагогика и работи като начален учител в Прогресивно училище 1 в София от създаването му. Преминала е курсове “Играя и работя с деца” на “Бъдеще сега”, “Монтесори метод за деца от 6 до 12 г.” и др. Базов учител е към СУ “Климент Охридски” и е била ментор на ученик в програмата Able Mentor. Развива се и в сферата на логопедията.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.