“Способно ли е човечеството да разреши глобалните проблеми, пред които е изправено?”

Раздел

България и глобалните проблеми

Времетраене

6 учебни часа

Цели по предметно знание:

  • Учениците анализират екологичен, социален и икономически проблем в симулативно заседание на ООН, като оценяват интересите на различни държави и предложенията им за разрешаване на проблем, свързан с икономическото развитие, социалната правдивост и опазването на околната среда;
  • Учениците създават предложение за международна политика, която балансира икономическите интереси с нуждите за опазване на общочовешките ценности и на природните ресурси, отчитайки демографските и екологичните проблеми в условията на глобализация.

От учебната програма

3.1 Глобални проблеми.

Ученикът:

  • Разбира и оценява глобални проблеми на съвременността като тероризъм, ксенофобия, етническо напрежение, радикализация, войната и мира;
  • Осмисля регионалното проявление на глобалните процеси и влиянието им върху своя живот.

3.2 Природа и култура в условията на глобализация.

Ученикът:

  • Осмисля глобалния характер на различни екологични и демографски проблеми;
  • Използва възможностите на глобалното образование за осмисляне на социални проблеми на регионално, национално и глобално ниво;
  • Разработва идеи за решения на актуални глобални проблеми.

Цели по умения:

Умения за подкрепа на устойчивото развитие и за здравословен начин на живот и спорт:

  • Обсъжда решения на глобални проблеми пред човечеството.

Изследователски въпрос:

В ролята си на представители на различни държави, как да използваме общото събрание на ООН за разрешаване на глобални проблеми?

Краен продукт:

Участие в симулативен процес на общото събрание на ООН.

Необходими материали:

  • Презентация “Организация на Обединените Нации”
  • Работен лист “Глобални проблеми”
  • Работен лист ” Социални, икономически и екологични предизвикателства”
  • Работен лист “Проявления на глобалните проблеми в отделните държави”
  • Padlet
  • Работен лист “Кратко обобщение за фиктивните държави”
  • Работен лист “Фиктивни държави”
  • Работен лист “Карта на фиктивния континент Саталия”
  • Хартиени плакати/ флипчарт листа
  • Маркери/ Цветни флумастри
  • Достъп до дигитални устройства и употреба на конкретна платформа (например Canva или Google Slides)
  • Тетрадки/ дигитален инструмент за събиране на отговори (Sli.do, Mentimeter)/ Хартиен ресурс за рефлексия
  • What is the UN General Assembly — Better Known as the UNGA?
  • Работен лист “Общо събрание на ООН”
  • Мисловна карта
  • Работен лист “Резолюция – същност, пример и шаблон”
  • Работен лист “Чеклист по ПБО№3 Гражданско образование 12. клас”
  • Работен лист “Дневен ред на общото събрание”
  • Табели с имената на държавите
  • Табели за гласуване – Да/ Не
  • Работен лист “Модел на Фрайер”
  • Работен лист “Свържи – Разшири – Предизвикай” или Работен лист “Разговор на лист хартия”
  • Работен лист “Стратегия “3-2-1”

Уроци и дейности

Автор на проекта

Вероника Маргаритова

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.