“Способно ли е човечеството да разреши глобалните проблеми, пред които е изправено?”
Раздел
България и глобалните проблеми
Времетраене
6 учебни часа
Цели по предметно знание:
- Учениците анализират екологичен, социален и икономически проблем в симулативно заседание на ООН, като оценяват интересите на различни държави и предложенията им за разрешаване на проблем, свързан с икономическото развитие, социалната правдивост и опазването на околната среда;
- Учениците създават предложение за международна политика, която балансира икономическите интереси с нуждите за опазване на общочовешките ценности и на природните ресурси, отчитайки демографските и екологичните проблеми в условията на глобализация.
От учебната програма
3.1 Глобални проблеми.
Ученикът:
- Разбира и оценява глобални проблеми на съвременността като тероризъм, ксенофобия, етническо напрежение, радикализация, войната и мира;
- Осмисля регионалното проявление на глобалните процеси и влиянието им върху своя живот.
3.2 Природа и култура в условията на глобализация.
Ученикът:
- Осмисля глобалния характер на различни екологични и демографски проблеми;
- Използва възможностите на глобалното образование за осмисляне на социални проблеми на регионално, национално и глобално ниво;
- Разработва идеи за решения на актуални глобални проблеми.
Цели по умения:
Умения за подкрепа на устойчивото развитие и за здравословен начин на живот и спорт:
- Обсъжда решения на глобални проблеми пред човечеството.
Изследователски въпрос:
В ролята си на представители на различни държави, как да използваме общото събрание на ООН за разрешаване на глобални проблеми?
Краен продукт:
Участие в симулативен процес на общото събрание на ООН.
Необходими материали:
- Презентация “Организация на Обединените Нации”
- Работен лист “Глобални проблеми”
- Работен лист ” Социални, икономически и екологични предизвикателства”
- Работен лист “Проявления на глобалните проблеми в отделните държави”
- Padlet
- Работен лист “Кратко обобщение за фиктивните държави”
- Работен лист “Фиктивни държави”
- Работен лист “Карта на фиктивния континент Саталия”
- Хартиени плакати/ флипчарт листа
- Маркери/ Цветни флумастри
- Достъп до дигитални устройства и употреба на конкретна платформа (например Canva или Google Slides)
- Тетрадки/ дигитален инструмент за събиране на отговори (Sli.do, Mentimeter)/ Хартиен ресурс за рефлексия
- What is the UN General Assembly — Better Known as the UNGA?
- Работен лист “Общо събрание на ООН”
- Мисловна карта
- Работен лист “Резолюция – същност, пример и шаблон”
- Работен лист “Чеклист по ПБО№3 Гражданско образование 12. клас”
- Работен лист “Дневен ред на общото събрание”
- Табели с имената на държавите
- Табели за гласуване – Да/ Не
- Работен лист “Модел на Фрайер”
- Работен лист “Свържи – Разшири – Предизвикай” или Работен лист “Разговор на лист хартия”
- Работен лист “Стратегия “3-2-1”
Уроци и дейности
Автор на проекта
Вероника Маргаритова